دکتر محمد جهانگیری دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفههای پزشکی با بیان اینکه بیش از 90 درصد تماسهای سامانه "1690" درخواست اطلاعات تعرفهای بوده؛ به
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اذعان داشت: 5 درصد شکایات تعرفهای مربوط به قبل از پانزدهم آبانماه بوده که بطور اکتیو به آنها رسیدگی نخواهد شد و از روند قبلی برای بررسی آنها استفاده میشود.
وی با اشاره به اینکه شکایات ثبت شده در این سامانه به علت عدم اطلاع بیماران از تعرفههای افزایشی بوده است؛ افزود: شکایت متقنی تاکنون در سامانه ثبت نشده به جز دو مورد که به اثبات نرسیده، ولی تماسها همچنان فعال است.
وی به طرح مشکلات جامعه پزشکی در این سامانه اشاره کرد و ادامه داد: اگر انحرافی در اجرای تعرفهها چه از سوی خود مجریان (موسسات)، بیمه ها و یا حتی اجحاف و موارد خاصی برای پرداخت حق الزحمه ها و مطالبات به حق خود پزشکان باشد، می توانند با این سامانه بصورت تلفنی یا الکترونیکی مطرح کنند.
دبیرستاد کشوری نظارت بر تعرفههای پزشکی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم و جامعه پزشکی را همزمان، همسو و متوازن پیگیری میکنیم، اظهارکرد: چنانچه کسی به ناحق و مغرضانه شکایتی را در این سامانه مطرح کند و افترا به پزشک بزند سازمان نظام پزشکی فعال عمل کرده و با پیگیری مورد از پزشک مربوطه دفاع نموده و در صورت لزوم طرح شکایت هم انجام خواهد شد.
جهانگیری با اشاره به اینکه با هر نوع خدشه زدن به جامعه پزشکی مبارزه میکنیم، تصریح کرد: ممکن است در موارد خاصی انحراف وجود داشته باشد که خود جامعه پزشکی آن را مدیریت و کنترل کرده و سازمان نظام پزشکی نیز به نمایندگی از جامعه پزشکی آن را پیگیری میکند؛ اما دولتمردان هم باید اعتمادی را که عملا از سوی جامعه پزشکی حاصل شده و همچنین رابطه بین بیمار و پزشک را تحکیم بخشند.
به گفته وی تعرفهها بهینه سازی شده و هیچ فرقی بین پزشک عمومی،کارشناس، متخصص و فوق تخصص برای سازمان نظام پزشکی از حیث توجه به مطالبات برحق آنها وجود ندارد و همه گروهها با رعایت تعرفههای مصوب جامعه خدوم پزشکی را از این آزمون سربلند بیرون آوردند.
وی در پایان یادآور شد: همه پروندههای سامانه "1690" تابع رسیدگی بعد از مورخ پانزدهم آبان ماه جاری است زیرا تا قبل آن اصلاح تعرفهها انجام نشده بود و از مردم نیز خواستار این هستیم که اعتراضات خود را نسبت به تعرفهها قبل از مورخ پانزدهم آبان فراموش کنند.
انتهای پیام/