سطح سواد و درآمد رابطه نزدیکی با عفونت‌های انگلی دارند

تحقیقات نشان می‌دهند که سطح سواد و درآمد،‌ رابطه نزدیکی با عفونت‌های انگلی داشته به طوری که این عفونت‌ها در خانواده‌های با سطح سواد و درآمد پایین، شیوع بسیار بالاتری دارند.

محمد خواجوی، متخصص انگل‌شناسی و مبارزه با ناقلین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بررسی بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه نشان می‌دهد که عفونت‌های انگلی عوارض مالی و جانی گسترده‌ای را موجب می‌شود.

وی با بیان این که بررسی منظم و مستمر آلودگی‌های انگلی در کشورهای در حال توسعه برای برنامه‌ریزی مناسب جهت مبارزه و کنترل آن‌ها ضروری است، تصریح کرد: البته تاکنون بررسی‌های قابل ملاحظه‌ای در خصوص آلودگی‌های انگلی صورت گرفته که رابطه این عفونت‌ها را با سن، جنس، سطح سواد،‌ سطح درآمد، بعد خانوار و سطح بهداشت فردی تأیید کرده است.

خواجوی تأکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهند که سطح سواد و درآمد، رابطه نزدیکی با عفونت‌های انگلی داشته به طوری که این عفونت‌ها در خانواده‌های با سطح سواد و درآمد پایین، شیوع بسیار بالایی دارند.

وی با اشاره بالا بودن موارد عفونت‌های انگلی در برخی از مناطق کشور، خاطرنشان کرد: ارتقا سطح آگاهی بهداشتی خانواده‌ها به ویژه والدین و همچنین ارائه برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان در مدارس، راهکاری مهم و مؤثر برای مبارزه و کنترل عفونت‌های انگلی در کشور است.



انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس ، انگل ، عفونت ، سواد ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار