اهمیت پژوهش‌های کشاورزی بر امنیت ملی و امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی دانش بنیان وضعیت واحدهای پژوهشی کشاورزی از موضوعاتی است که باید بطور جدی بدنبال آن بود.

دکتر قره‌یاضی رئیس انجمن ایمنی زیستی کشور  در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  افزود: "هفته پژوهش این فرصت را فراهم می‌آورد که همه توجهات کشور به سمت این امر خطیر جلب شود". 

وی ضمن استقبال از جهت گیری مدیریت پژوهشی در کشور و به ویژه رویکرد دولت در حمایت از فناوری‌های نو از عدم توجه کافی به پژوهش به طور عام و پژوهش‌های کشاورزی به طور خاص گفت: "ما شرایط رادرک می کنیم و مایل نیستیم به دولت فشار بیاوریم. اما کاهش سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت". 

وی با تاکید بر نقش و اهمیت پژوهش‌های کشاورزی بر امنیت ملی و امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی دانش بنیان وضعیت واحدهای پژوهشی کشاورزی را بجرانی و در خطر اضمحلال کامل خواند و از دولت و مجلس شورای اسلامی خواهان جهت گیری برای تحقق مطالبات رهبری مبنی بر تخصیص 4 درصد از تولید ناخالص داخلی به پژوهش شد 

قره یاضی اظهار داشت: "اگرچه این سهم باید در افق 1404 محقق شود ولی باید جهت گیری آن از امروز دیده شود. نمی توان با کاهش سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی به این هدف نایل ‌شد".
 وی سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی در لایحه بودجه را زیر 0.4 درصد اعلام کرد. 



انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهش ، کشاورزی ، امنیت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار