زنجان؛

آغاز سرشماری گونه کل و بز منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم زنجان

سرشماری زمستانی از گونه های کل و بز منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم با حضور محیط بانان و همیاران محیط زیست استان آغاز شد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛از آغاز انجام سرشماری زمستانی کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم خبر داد.

محمد پور افزود :باتوجه به مهیا شدن شرایط سرشماری  کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر با مشارکت محیط بانان و همیاران محیط زیست استان از امروز  به مدت چهار روز انجام خواهد شد .

وی اضافه کرد : منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است و وسعت منطقه حدود55 هزار هکتار بوده که از گونه های شاخص حیات وحش شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش،گرگ،کفتار،گراز،کبک دری ،کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و ... در این منطقه زندگی می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به سرشماری قوچ و میش منطقه حفاظت شده انگوران خاطر نشان کرد : نتایج این سرشماری نشان می دهد که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش جمعیت در منطقه بوده و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: زنجان ، کل ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.