زنجان؛

فعالیت 276 واحد صنعتی دامپروری دارای مجوز دراستان

هم اکنون 276 واحد صنعتی دامپروری دارای مجوز دراستان فعالیت می کنند که بخش عمده ای از آنها به پرورش گاو شیری وپرواربندی گوساله مشغول هستند.

معاون امور دام وطیور جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ در این باره گفت : در حال حاضر حدود 30هزار دامداردرسطح استان زنجان فعالیت می کنند که ممکن است در ین آنها کسانی باشند که تنها یک راس دام پرورش می دهند.

رستمخانی با اشاره به اینکه تولید گوشت قرمزوشیرخام از اولویت های اصلی دامداری استان است افزود : در این راستا حمایت از دامداریهای کوچک روستایی نیز جزء اموری است که مورد توجه ویژه ای قرارگرفته است.

وی با اشاره به وضعیت فعلی دامپروری در استان زنجان بیان کرد : هم اکنون 276 واحد صنعتی دامپروری دارای مجوز دراستان فعالیت می کنند که بخش عمده ای از آنها به پرورش گاو شیری وپرواربندی گوساله مشغولندوبقیه به پروار بندی بره و گوسفند داشتی ونیز پرورش اسب و سگ نگهبان و شکاری می پردازند.

رستمخانی ادامه داد :همچنین تعداد یکهزا و646 واحد دامداری کوچک دارای مجوز روستایی نیز در زمینه پرورش دام و فراورده های دامی در سطح استان به این حرفه اشتغال دارندکه همگی از لحاظ فنی و بهداشتی مورد تایید قرار گرفته اند.

این مسئول در باره حمایت هایی که در این زمینه صورت می گیرد اظهار کرد: هم اکنون حدود 80درصد سرمایه احداث دامداری از طریق اعطای تسهیلات و با کمترین زمان در اختیار متقاضیان این امر قرار می گیرد.

وی تصریح کرد :ازسوی دیگر، ارائه نقشه ساختمانی وتاسیسات مربوطه و طرح توجیهی ونیزنظارت احداث ،که همگی بصوت رایگان در اختیار دامپروران روستایی قرارمی گیرند از دیگر اقدامات بخش امور دامی جهاد کشاورزی استان ،در این زمینه است.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد :با پرورش تعداد محدودی دام نیزمی توان بعنوان دامدار فعالیت کرد و مورد حمایت قرار گرفت.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.