زنجان؛

افزایش کمیت و کفیت محصولات کشاورزی با آبیاری تحت فشار

استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار افزایش کیفیت وکمیت رادر تولید محصولات کشاورزی استان بدنبال خواهد داشت.

مدیر آب وخاک جهاد کشاورزی استان در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛  با بیان این مطلب گفت : د رحدود 112هزارهکتار از اراضی استان زنجان دارای پتانسیل اجرای سیستم آبیاری تحت فشار است که از این مقدار حدود30 درصد یعنی 34 هزار هکتار تحت پوشش این طرح قرارگرفته است.

اجاقلو با اشاره به مزایای این طرح افزود: استفاده از این مکانیزم آبیاری ، هزینه عملیات کشاورزی وآبیاری زمین را کاهش داده و منجر به افزایش درآمد کشاورزان خواهدشد.

وی در ادامه عنوان کرد:با استفاده از این روش آبیاری می توان در هر هکتاربیش از 4هزار متر مکعب آب صرفه جویی کرد واین مقدار آب در سفره آب زیر زمینی باقی خواهد ماند.

مدیر آب وخاک جهاد کشاورزی اضافه کرد:همچنین بکار گیری این روش آبیاری باعث می شود تا امور مربوط به مبارزه با آفات کشاورزی و کود رسانی به زمین و محصول با سهولت بیشتری انجام پذیرد.

این مسئول با اشاره به مساعدت دولت و سیستم بانکی کشور در ارائه تسهیلات به متقاضیان این طرح  تصریح کرد : کمک های بلا عوض اعطایی دولت در کنا رتسهیلات بانکی که در این زمینه از طریق صندوق توسعه کشاوزی صورت می گیرددرموردآبیاری قطره ای در باغداری،برای هرهکتاربه میزان 65 میلیون ریال و در آبیاری بارانی مخصوص زراعت برای هرهکتار50 میلیون ریال ونیز در آبیاری کم فشار برای هرهکتارحدود 32میلیون ریال می باشد.

اجاقلو در پایان خاطر نشان کرد: در صورت تجمیع اراضی با منبع آبی مشترک  واجرای یک پارچه طرح آبیاری تحت فشار توسط کشاورزان 85درصد کل هزینه اجرای طرح به آنان پرداخت می شود.

انتهای پیام/ش/ن









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.