مديرعامل انجمن حمايت از بيماران کليوی استان زنجان از کاهش 27 درصد بيماران دياليزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان گفت: در حال حاضر برای يک‌هزار و 290 نفر در انجمن حمايت از بيماران کليوی استان پرونده تشکيل شده است.

طهماسبی افزود:يک‌هزار بيمار پيوند کليه و مراقبتی در انجمن با کمک‌های خيرين از درد و رنج دياليز رهايی يافته‌اند.

وی ادامه داد :امروزه افراد زیادی در معرض خطر ابتلا به بيماری‌های کليه از ناحيه ديابت، فشار خون و ساير عوامل بيماری‌زا قرار گرفته اند.

اين مسئول با بيان اينکه اولويت پيشگيری بر درمان و نهادينه کردن خود مراقبتی برای يک عمر سلامتی از برنامه‌های انجمن حمايت از بيماران کليوی است، تصريح کرد: با رويکرد بيشتر برنامه‌های آموزشی و پيشگيری در مجتمع تخصصی انجمن حمايت از بيماران کليوی استان زنجان، بسياری از مشکلات بيماران کليوی حل می‌شود.

مديرعامل انجمن حمايت از بيماران کليوی استان زنجان با بیان اینکه ساخت نخستين مجتمع تخصصی، آموزشی، پيشگيری و تحقيقاتی به همت خيرين استان زنجان در مراحل پايانی قرار دارد اضافه کرد : اين مجتمع در زيربنای 4 هزار مترمربع و در پنج طبقه احداث می‌شود.

طهماسبی با بيان اينکه اين مجتمع برای بيماری‌های کليه، بيماری‌های زمينه‌ای از جمله ديابت، فشار خون در نظر گرفته شده است، افزود:اين مجتمع با اعتبار 38 ميليارد و 500 ميليون ريال در حال احداث است.

وی خاطر نشان کرد :در اين مجتمع مرکز مشاوره سالمندان نيز راه‌اندازی می‌شود.



انتهای پیام/ش




برچسب ها: کاهش ، بیماران ، استان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.