کمبود ویتامین B12 نقش مهمی در کم خونی مگالو بلاستیک دارد

کمبود ویتامین B12 نقش بسیار مهمی در کم خونی مگالو بلاستیک داشته و از این طریق می‌تواند برروی سیستم عصبی و گردش خون عوارض زیادی بر جای گذارد.

کیوان احدزاده متخصص هماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانباشگاه خبرنگاران تصریح کرد: کم خونی انواع مختلفی دارد که شایعترین آن کم خونی ناشی از فقر آهن است که شیوع بالایی در بین افراد جامعه دارد.

وی با بیان اینکه کم خونی مگالو بلاستیک نیز نوعی شایع و مهم از کم خونی است، اظهار داشت: کمبود ویتامین B12 نقش بسیار مهمی در کم خونی مگالو بلاستیک داشته و از این طریق می‌تواند بر روی سیستم عصبی و گردش خون عوارض زیادی بر جای بگذارد.

احد زاده یادآور شد: در کم خونی مگالوبلاستیک، بدن گلبول‌های قرمز خونی را تولید می‌کند که البته این گلبولها نمی‌توانند اکسیژن را به خوبی به قسمت‌های مختلف حمل و به بافت‌ها تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه کم خونی مگالوبلاستیک در صورت بی توجهی به صورت شدید و وخیم در آید، خاطر نشان کرد: کمبود ویتامین B12 علت اصلی کم خونی مگالوبلاستیک است که همچنین می تواند موجب بی حسی دست‌ها و پاها، مشکل در راه رفتن، اختلال حافظه، اختلالات بینایی و برخی دیگر از مشکلات حسی و حرکتی شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.