عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

سپرده‌گذاری 20 درصدی از منابع صندوق توسعه ملی نزد بانک‌ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: اجازه داده شد 20 درصد از منابع این صندوق به صورت سپرده نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری شود و سود حاصل از آن به صندوق بازگشت داده شود و بانک‌های عامل از همین منابع به بخش خصوصی تسهیلات دهند.

سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص صندوق توسعه ملی و جایگاه آن در بودجه سال 94 گفت: اهداف اولیه تأسیس این صندوق کمک برای توسعه فعالیت بخش خصوصی از طریق تخصیص اعتبارات و تسهیلات ارزی است.

وی در ادامه بیان کرد: چند سالی است با تصویب مجلس 20 درصد منابع این صندوق به صورت ریالی برای بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی در زمینه کشاورزی و صنعتی اختصاص پیدا کرده است که امسال تحت عنوان اصلاح برخی از مقررات مالی دولت تصمیم جدیدی گرفته شد.

هاشمی نخل ابراهیمی در توضیح این مصوبه جدید گفت: اجازه داده شد 20 درصد از منابع صندوق به صورت سپرده نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری شود و سود حاصل از سپرده‌گذاری مجددا به صندوق بازگشت داده شود و همچنین بانک‌های عامل دو برابر میزان سرمایه‌گذاری به بنگاه‌های خصوصی به صورت ریالی تسهیلات ارائه دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در ادامه اظهار داشت: ما بحث ممنوعیت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را برای طرح های دولتی داریم مگر در شرایط اضطرار و با سپری کردن تمام مراحل قانونی که در این صورت باید به تمامی به صندوق‌ بازگشت داده شود.

این نکته قابل توجه است که منابع این صندوق نباید به آسانی و سریع در اختیار بخش‌های دولتی قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های ما باید به گونه‌ای باشد که حداکثر منفعت را برای شرایط حال و آینده کشور داشته باشد به خصوص در مسائل پولی و مالی که آثار سوء تصمیمات نابه‌جا تا چندین سال در اقتصاد کشور باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار