معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با تاکید بر تصویب مجازات بازدارنده در زمینه اسیدپاشی اظهار داشت: تشدید مجازات‌ها در کاهش جرم اسیدپاشی امری غیرقابل انکار است و دولت و قوه قضاییه درصددند لایحه‌ای را در این زمینه به مجلس ارسال کنند.

"عبدالعلی میرکوهی"معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری، در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، تاکید بر تصویب مجازات بازدارنده در زمینه اسیدپاشی گفت: تشدید مجازات‌ها در کاهش جرم اسیدپاشی امری غیرقابل انکار است و می‌تواند نقش بازدارندگی قوانین را به نحو موثرتری بازگو کند.

وی ادامه داد: بحث‌های مقدماتی پیرامون تشدید جرم اسیدپاشی در قوه قضاییه و دولت مطرح است، چرا که این جرم نیازمند شفاف‌سازی است. 

میرکوهی تصریح کرد: در حال حاضر قوه قضاییه و دولت  در صدد است به منظور  بررسی جرم اسیدپاشی و اینکه این جرم حکم محاربه یا افساد فی‌الارض را دارد یا خیر  لایحه‌ای را تهیه کند و آن را برای تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.
 
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری در پایان خاطر نشان کرد: در اینکه جرم اسیدپاشی حکم محاربه، فساد فی‌الارض و ... اختلاف وجود دارد، اما تصمیم نهایی بر این است که در این زمینه لایحه‌ای ارائه شود تا در زمینه این جرم قوانین و مجازات‌ها روشن شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار