خبرخونه حقوقی/

تکمیل گزارش نهایی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی/ آیا حکم محاربه برای عاملان اسیدپاش قطعی می‌شود؟

خبرخونه حقوقی با خبرهایی از جمله تکمیل گزارش نهایی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی، ارسال نتایج بررسی پرونده سقوط هواپیمای آنتونوف به دستگاه قضا، راه‌اندازی 10 مرکز بانک ژنتیک در کشور، تاکید بر اجرای حکم دو مورد اسیدپاشی در تهران، بازداشت یکی از مدیران شهرداری به اتهام امنیتی، ادامه رسیدگی پرونده رئیس‌جمهور سابق و.. . همراه شماست.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبرهای آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است که این حوزه تمامی اخبار مربوط به حوادث، برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی را در خود جای داده است.    
     
در پیگیری پرونده‌های قضایی از تخلف مردم عادی گرفته تا چهر‌های شناخته شده کشور دستگاه قضا بدون اغماض و با اقتدار به همه جرائم رسیدگی می‌کند.    
     
باتوجه به دغدغه عموم جامعه برای اطلاع از روند پرونده‌های حقوقی و اتفاقاتی که در دستگاه قضا رخ می‌دهد، بر آن شدیم که در خبرخونه  حقوقی به تشریح رویدادهای مهمی که طی این هفته در دستگاه قضا اتفاق افتاده بپردازید.

پنجشنه‌های هر هفته برای مرور مهمترین وقایع حقوقی با خبرخونه حقوقی همراه شما هستیم، منتظر ما باشید...

تکمیل گزارش نهایی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی/ ارسال نتایج بررسی پرونده سقوط هواپیمای آنتونوف به دستگاه قضا





رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تکمیل گزارش نهایی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی خبر داد و گفت: گزارش نهایی این پرونده تکمیل شده، اما اطلاعات در این زمینه محرمانه است، بنابراین از افشای آن معذورم.

 
طرح تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها روی میز کمیسیون حقوقی قضایی مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها در این کمیسیون خبر داد.


راه‌اندازی 10 مرکز بانک ژنتیک در کشور/ نیازمند اعتبارات ویژه هستیم

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به راه‎‎اندازی آزمایشگاه ژنتیک برای ایجاد بانک ژنتیک گفت: برای اجرایی شدن این طرح و ارتقاء عملکرد پزشکی قانونی نیازمند اعتبارات و اختصاص بودجه از ناحیه دولت هستیم.

انتقال ۳۰ زندانی ایرانی محبوس در کشور آذربایجان به ایران

هدایتی گفت: سی نفر از اتباع کشورمان که در زندان‌های کشور آذربایجان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند به کشورمان بازگردانده می‌شوند.

معاون سازمان غذا و دارو به دادسرا می‌رود

یکی از وکلای شاکی از رئیس سازمان غذا و دارو گفت: معاون سازمان غذا و دارو و استاندارد برای پاسخگویی و ارئه برخی توضیحات فردا به دادسرا می‌رود.

بیستمین جلسه دادگاه "مهدی هاشمی" برگزار می‌شود

بیستمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به صورت غیرعلنی برگزار شد.

تاکید بر اجرای حکم دو مورد اسیدپاشی در تهران/ بازداشت یکی از مدیران شهرداری به اتهام امنیتی/ ادامه رسیدگی پرونده رئیس جمهور سابق




سخنگوی دستگاه قضا در هفتاد و سومین نشست خبری گفت: از دادستانی تهران خواسته‌ام هر چه سریع تر حکم دو مورد اسیدپاشی در تهران را اجرا کند.

پرونده‌های اسیدپاشی عموما "شخصی" است/شخصی بودن جرم مصداقی برای "محاربه" نیست

معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب گفت: پرونده‌های اسیدپاشی عموما مربوط به مسایل شخصی و خانوادگی است و از طرفی شخصی بودن جرم مصداقی برای محاربه نیست و نمی‌توان به فرد اسیدپاش حکم محاربه داد.

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح کاداستر/ این طرح در نوبت دستور کار مجلس است




معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت: ایراداتی که شورای نگهبا ن به طرح کاداستر گرفته بود، در دو مرحله اصلاح شد و با تایید شورای نگهبان این طرح در نوبت دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

حبس و جزای نقدی در انتظار جاعلان اسناد دولتی/مجازات استفاده‌کردن از کارت‌های معافیت تقلبی در قانون





طبق ماده ۵۳۴ قانون تعزیرات مجازات اسلامی، هر یک از کارکنان ادارات دولتی و مراجع قضایی و مأمورین به خدمات عمومی که در تحریر نوشته‌ها و قراردادها مرتکب جعل و تزویر شوند، علاوه بر مجازات‌های اداری و جبران خسارت وارده، به حبس از یک تا ۵ سال یا به ۶ تا ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.

فشار رسانه‌ای طبیعی شده است؛ روسا مقاومت کنند/ تلاش برای دست اندازی به قوه قضائیه / تغییراتی از سر عدم توجه در جریان فتنه





رئیس قوه قضائیه گفت: بیش از 80 تا 90 درصد پرونده‌های مربوط به قصاص در همه دنیا به بمب رسانه‌ای تبدیل شده است و باید گفت که عالم رسانه و عالم فشار رسانه‌ای امری طبیعی است و قضات و روساباید در مقابل این فشار مقاومت کنند.

ارائه پیشنهاد پیرامون جرم اسیدپاشی به قوه قضاییه/می‌خواهیم قانون در این زمینه شفاف شود





وزیر دادگستری گفت: برای بررسی جرم اسیدپاشی و اینکه این جرم حکم محاربه یا افساد فی‌الارض را دارد ماده واحده‌ای را تهیه کرده‌ و آن را به رییس قوه قضاییه ارائه داده‌ایم.

داعش و القاعده، نتیجه آلوده شدن حقوق بشر به اغراض سیاسی است/ضرورت حساسیت ایران و ایتالیا نسبت به خطرات گروه‌های تروریستی





دبیر ستاد حقوق بشر کشورمانن در ادامه دیدارهای دوجانبه با مقامات ایتالیا گفت: آلودگی حقوق بشر به مسائل سیاسی و اخیرا تروریسم بیشترین ضربه را به این موضوع می‌زند و همانگونه که ملاحظه می‌کنید گسترش گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش یکی از اثرات این اختلاط است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار