معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: 35 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ نریمانی ضمن بیان این مطلب افزود: از این میزان اراضی 33 هزار و 500 هکتار زیر کشت گندم دیم و دو هزار و 200 هکتار زیر کشت گندم آبی رفته است.

وی اظهار کرد:در راستای اجرای طرح افزایش تولید گندم و با توجه به شرایط مساعد جوی و استقبال کشاورزان گندم کار این شهرستان،تمامی زمین‌های پیش بینی شده برای کشت این محصول استراتژیک، زیر کشت رفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: در این راستا 250 تن بذر اصلاح شده توسط این مدیریت در بین کشاورزان توزیع شده و بقیه نیز توسط گندمکاران تامین شده است.

نریمانی، با بیان اینکه برای هر هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان حدود180کیلوگرم بذر کشت می شود، خاطرنشان کرد: حدود هفت هزار و 140 تن در اراضی این شهرستان بذر گندم مصرف شده است.

وی، سطح اراضی زیر کشت گندم در سال زراعی گذشته را 35 هزار و 200 هکتار شامل 33 هزار هکتار اراضی دیم، دو هزار و 50 هکتار اراضی نیمه آبی و 150 هکتار اراضی آبی اعلام کرد و گفت: از این سطح 50 هزار و 200 تن گندم برداشت شده است.

نریمانی، یادآوری کرد: براساس بررسی های انجام شده در سال زراعی گذشته به طور میانگین از هر هکتار اراضی آبی این شهرستان پنج هزار و 400 کیلوگرم، اراضی نیمه آبی دو هزار و 900 کیلوگرم و اراضی دیم یک هزار و 34 کیلوگرم محصول تولید شده است. 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.