عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ واردات خودروهای هیبریدی در مقابل بدهی‌های چندین میلیاردی دولت چین به کشور در شرایطی که امکان دریافت نقدی این بدهی نیست بهترین گزینه است.

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در  گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر گروهی اعضای کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران به کشور چین به بیان دستاوردهای مهم این کشور در زمینه حمل و نقل شهری پرداخت و اظهار داشت: ورود این تکنولوژی‌ها به کشور نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا و ذرات معلق خواهد داشت که تا امروز نتیجه‌ای جز مشکلات جسمی و روانی برای شهروندان نداشته است.

وی دستیابی به صنعت و تکنیک کشور چین را رفع نیاز آینده کشور عنوان کرد و افزود: تردد خودروهای دیزلی و بنزینی در کشور و مصرف سوخت فراوان و در نتیجه آلودگی ناشی از این امر در حالی در کشور رخ می‌دهد که در کشور چین 50 درصد خودروها از نوع برقی بوده و یکی از مهمترین عوامل پاکی هوای این کشور به این دلیل است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: تردد خودروهایی که طی طریق مسافتی 200 کیلومتری تنها نتیجه نیم‌ساعت شارژ آن است و یا اتوبوس‌هایی که با 4 ساعت شارژ برق قادر به جابجایی مسافران در طول 300 کیلومتر هستند موید این امر است که تهران به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای کشور باید از این تکنولوژی برخوردار شود.

قناعتی تصریح کرد: برخلاف آنچه عنوان می‌شود کاربرد این خوردروها با شیب تهران تناسب داشته و تنها عامل بازدارنده در واردات این خودروها قیمت بالای این خودروها که نیازمند مساعدت دولت با مدیریت شهری است .

وی کاهش آلودگی صوتی هوا تا 5 سال آینده را به عنوان مهمترین چالش امروز تهران را مهمترین پیامد کاربرد استفاده از خودروهای هیبریدی در کشور عنوان کردو افزود: البته باید گفت این امر زمانی تحقق خواهد یافت که مسئولان از هم‌اکنون به دنبال ورود این تکنولوژی به کشور باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران طلب چند میلیاردی ایران از کشور چین و نیز اعتقاد رئیس جمهور به کاربرد خودروهای هیبریدی را بهترین فرصت جهت واردات این خودروها از چین درمقابل بدهی‌های این کشور به دولت ذکر کرد و اظهار داشت: چرا که چین تا کنون به دلیل تحریم در مقابل طلب‌های بلوکه شده کشور بابت فروش نفت تنها اکتفا به ارائه اجناس نامرغوب نموده و بهتر است در این شرایط که امکان وصول طلب‌ها به صورت نقدی وجود ندارد خودروهای هیبریدی به عنوان جنس با کیفیت به کشور وارد شود.

قناعتی با تاکید بر اینکه بهتر است در شرایطی که امکان وصول طلب به صورت نقدی نیست اجناس وارداتی به گونه‌ای باشد که تولید ثروت نماید تا اینکه سبب افزایش معضل بیکاری در کشور شود اظهار داشت: البته باید گفت ورود این خودروها و تکنولوژی ضمن رفع معضل آلودگی هوای تهران به عنوان مهمترین چالش شهر و مسئله مسئولان اشتغال زایی و تولید درآمد را نیز به دنبال خواهد داشت چرا که واگذاری  خودروها و اتوبوس‌های هیبریدی  به بخش خصوصی می‌تواند سبب تولید درآمد برای استفاده کنندگان این خودروها شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات بانک صادرات به متقاضیان دریافت خودروهای جدید جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی و نیز مشکلات متعدد متقاضیان در دریافت این تسهیلات و بازپرداخت‌های سنگین آن افزود: بخش خصوصی می‌تواند به واگذاری این خودروها به متقاضیان نظیر بانک صادرات بپردازد که در واقع این اقدام ضمن تولید ثروت و پول نقد هوای پاک را نیز به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی تهران در پایان به دستاوردهای دانشمندان کشور به تکنولوژی آر کیو 170 اشاره و خاطر نشان کرد: همانگونه که دانشمندان کشورمان توانستند به این دستاورد عظیم علمی که امروز مایه حیرت دنیا شده دست یابند بی‌شک درآینده به این تکنولوژی نیز دست خواهیم یافت و خود تولید کننده و عرضه کننده به سایر کشورهای دنیا و در نتیجه تولید ثروت به این شیوه خواهیم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار