دکتر سیاری گفت: به ازای هر 1000 خانوار یا 4 هزار نفر، یک کارشناس مراقب سلامت خانواده دیده شده که با صدور کارت سلامت، افراد به 3 گروه سالم، دارای ریسک فاکتور و بیمار، تقسیم بندی می شوند که با رنگهای سبز، زرد و قرمز مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت، در اجلاس رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در خصوص مشکلات اجرای طرح تحول سلامت در جمع  خبرنگاران گفت: به ازای حدود هر 12 هزار نفر یک پایگاه سلامت دیده شده است و اگر افرادی مراجعه به این پایگاهها نداشته باشند، از طریق مراجعه خانه به خانه کارشناسان و یا تماس تلفنی، برایشان پرونده سازی سلامت می‌شود و افرادی که نیاز به بررسی بیشتر داشته باشند، به مراکز سلامت جامعه که برای 30 تا 50 هزار نفر جمعیت است، ارجاع داده می شوند. 

وی گفت: در حال حاضر در تبریز و مشهد این طرح در حال اجرا است. این سیستم برای 15 میلیون نفر که شامل 10 میلیون و یکصد هزار نفر حاشیه نشین شهرها، و حدود 4 میلیون و چهارصد هزار نفر شهرهای زیر 50 هزار نفر است. صدور کارت سلامت در حال انجام است، اعتبارات، بسته خدمتی و بسته آموزشی این طرح دیده شده و اجرا می‌شود، و به زودی در تمام شهرهای زیر 50 هزار نفر که حاشیه نشین دارند، اجرا می‌گردد. 

دکتر سیاری در پایان گفت: در کارت سلامت ایرانیان 3 رنگ سبز، زرد و قرمز منظور شده است که رنگ سبز، نشانه سلامت افراد، رنگ زرد علامت ریسک فاکتور دانستن فرد و رنگ قرمز به مفهوم بیماری افراد است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار