معاون بهداشتی وزارت بهداشت خبر داد

ارائه خدمات مراقبت‌های اولیه سنگ بنای توسعه در حاشیه شهرها

دکتر سیاری گفت: ارائه خدمات مراقبت‌های اولیه سنگ بنای توسعه را در حاشیه شهرها و شهرهای کوچک شکل می‌دهد که باید دیگر ارگانها هم همپای وزارت بهداشت وارد عمل شوند.

دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه حاشیه نشین شهرها از خیلی از امکانات به خصوص خدمات بهداشتی و درمانی محروم هستند، گفت: با ارائه خدمات مراقبت‌های اولیه به این جمعیت تا حدی می‌توانیم نیازهای آنها را به خدمات بهداشتی پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه با آغاز ارائه خدمات بهداشتی سنگ بنای توسعه در حاشیه شهرها شکل می گیرد، عنوان کرد: در ارائه این خدمات وزارت بهداشت پیش قدم شده است و این کار  را آغاز کرده است بنابراین باید بقیه بخش‌ها مثل آموزش و پرورش، وزارت رفاه، راه، نیرو و غیره با ما همراه شوند چرا که خدماتی که ارائه می شود فقط خدمات بهداشتی نیست بلکه این خدمات سلامت را در تمام ابعاد جسمی، روحی و اجتماعی می‌تواند تامین کند.

سیاری تصریح کرد: خدمات به صورت فعال ارائه خواهد شد به این معنا که مدل ارائه خدمات در حاشیه شهرها مثل روستاها خواهد بود اما نیازهای سطح شهر که به وسیله کاردان یا کارشناس ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: هر سال بهورز از 15 آذر در تهران تحت  آموزش قرار می‌گیرند مه بعد از اتمام آموزش، باید کارشناسان خود را آموزش دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.