دو حزب کار و هاتنوا در رژیم صهیونیستی با هدف شکست دادن نتانیاهو در انتخابات آتی با یکدیگر ائتلاف تشکیل داده اند و لیست مشترک ارائه خواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، کانال 2 تلویزیون اسرائیل در گزارشی از تشکیل ائتلاف میان حزب کار و هاتنوا در این رژیم خبر داد.

خبرنگار کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این گزارش گفته است: حزب کار به ریاست اسحاق هرتسوگ و حزب هاتنوا (جنبش) به ریاست تزیپی لیونی با یکدیگر به توافق رسیده اند تا در انتخابات آتی اسرائیل با یکدیگر متحد شوند و به صورت مشترک رقابت کنند. نتایج نظرسنجی های صورت گرفته حاکی از رضایت طرفداران دو حزب از این اقدام است و این دو حزب رسماً این موضوع را اعلام می کنند. هرتسوگ گفته است که آمادگی دارد غرور را کنار بگذارد و نخست وزیری را به لیونی واگذار کند البته لیونی در لیست یکپارچه سه کرسی در اختیار دارد. ما پیش بینی نمی کنیم که چنین امری عملاً روی دهد زیرا اگر نخست وزیری در اختیار لیونی قرار گیرد باید پرسید سهم اویگدور لیبرمن و موشه کحلون و نتانیاهو برای شرکت در ائتلاف دولت آینده چه خواهد بود. آیا اسرائیل در دولت بعدی سه نخست وزیر خواهد داشت؟ بی تردید این موضوع چالشهای زیادی را پیش رو دارد و شاهد انتقاداتی از میان اعضای حزب کار خواهیم بود.

خبرنگار این تلویزیون اسرائیلی گفت : از این پس نام جدیدی در عرصه سیاسی اسرائیل شنیده خواهده شد و آن نام حزب کولانو به ریاست موشه کحلون است. این حزب نه راستگرای تندرو و نه چپ تندرو است. محور توجه های این حزب جدید اقتصادی و عدالت اجتماعی است.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار