بيش از ۱۸ ميليون زائر تاكنون خود را به كربلاي معلي رسانده‌اند و استاندار اين شهر اين جمعيت را در طول تاريخ بي‌سابقه ذكر كرده است.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، حضور بيش از ۱۸ ميليون زائر تا اين لحظه در كربلاي معلي، مسئولان عراقي را با حيرت مواجه كرده است.

در حاليكه تهديد امنيتي امسال نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش داشته است، اما نه تنها مانعي براي حضور نبوده، بلكه اشتياق زيارت امام حسين (ع) در روز اربعين را دو چندان كرده است.

به گفته منابع عراقي در ۲۴ ساعت آينده تعداد بيشتري از زائران خود را به كربلا خواهند رساند.

بنا بر این گزارش از ۶۰ كشور مختلف دنيا در كربلا حضور دارند كه عمده زائران خارجي علاوه بر ايران، زائراني از كويت، عربستان، بحرين، اردن، سوريه، الجزائر، تونس، و مصر و برخي كشورهاي ديگر آفريقايي هستند.

در همين حال، سيدعمار حكيم دبير كل مجلس اعلاي اسلامي عراق، به هنگام بازديد از دسته‌هاي عزاداري در كربلا، به خبرنگاران گفت: «حضور ميليوني زيارت كنندگان اربعين، پيام سياسي روشني به داعش دارد؛ دوست داران اهل بيت (عليهم السلام) هميشه آماده هستند و حضور دارند. »

۱۸ ميليون زائر تاكنون

«آمال الدين الهر» استاندار كربلا از ورود بيش از ۱۸ ميليون زائر در ۱۶ روز گذشته به اين شهر خبر داده است. وي در گفت‌و‌گو با السومرية نيوز، ورود اين تعداد زائر را در طول تاريخ زيارت امام حسين (ع) بي‌سابقه توصيف كرد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی حج
برچسب ها: اربعین ، کربلا ، اهل بیت ، زائر ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
ای کاش بین این 18 میلیون وحدت برقرار میشد و همگی به سمت موصل میرفتند و زنان اسیرشده بدست داعش رو آزاد میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۳۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
منم با چند تا از دوستام قرار بود بریم....ولی مث این که مرز رو بستن و دیگه کسی نمیتونه بره........>>>> حیف شد >>>> انشاالله اگه عمری باشه سال بعد....
آخرین اخبار