کریستین لاگارد، مدیرکل صندوق بین المللی پول در ایتالیا از دولت‌های اروپایی خواست همه تلاش خود را برای مبارزه معضل بیکاری به کار گیرند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، کریستین لاگارد، مدیر کل صندوق بین المللی پول، در میلان ایتالیا درباره پیامدهای منفی بیکاری بر رشد اقتصادی اروپا هشدار داد و از دولت های اروپایی خواست همه تلاش خود را برای مبارزه با این معضل به کار گیرند.

کریستین لاگارد در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح آغاز سال تحصیلی در دانشگاه بوکانی میلان تاکید کرد آموزش در تمام کشورها، افق ها و چشم اندازهای خوبی به روی جوانان باز می کند اما بیکاری واقعیت دردناکی است که در بازار اشتغال منتظر آنهاست.

از نظر لاگارد بیکاری مشکل وخیمی است که همه جا در اروپا احساس می شود و این وضعیت در ایتالیا وخیم تر است. وی افزود بیکاری نه تنها به فعالیت های اقتصادی لطمه می زند بلکه با ایجاد نابرابری ها و حتی گاهی فراهم کردن زمینه خشونت، بافت اجتماعی و نهادهای جامعه را به خطر می اندازد.

مدیر کل صندوق بین المللی پول ادامه داد مبارزه با مشکل بیکاری که در میان جوانان ایتالیایی به 40 درصد می رسد، چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه ای یک مسئولیت مشترک برای دولت ها، بخش های خصوصی و جوامع است.

نتایج تحقیقات جدیدی که صندوق بین المللی پول انجام داده است علت اصلی افزایش بیکاری در میان قشرهای جوان کشورهای آسیب پذیر که با بحران روبرو هستند، ناشی از رشد اقتصادی ضعیف است.

بر اساس این گزارش،  تنها یک درصد رشد تولید ناخالص داخلی در کشورهایی نظیر ایتالیا این امکان را برای دولت فراهم می آورد تا میزان بیکاری 0.6  درصد در میان جوانان کاهش دهد.

کریستین لاگارد از قانون جدیدی که با هدف تقویت برابری در زمینه اشتغال در ایتالیا به تصویب رسیده است، ابراز خرسندی کرد و اتخاذ تدابیر موثر مالی و مالیاتی را به منظور کاهش میزان بیکاری در این کشور خواستار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار