عبور تولید گاز از 100 میلیون به مرز 140 میلیون متر مکعب، تغییر كلاس بندی كارت سوخت ناوگان باری دیزلی از دی ماه، ورود 140 هزار تاکسی و ون پایه گازسوز به چرخه حمل‌ونقل کشور و رونمایی از 40 میلیارد دلار پروژه در کنفرانس لندن از جمله عناوین مهم خبرهای منتشره شده در حوزه صنعت نفت در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از صنایع بزرگ کشور هستند که هر کدام نقش بسزایی در رشد و پویایی اقتصاد کشور ایفا می کنند.


تذكر و ابطال مجوز مراكز اسقاط، كمترين و بيشترين حد براي تخلفات مراكز اسقاط خودرو هاي فرسوده تعيين شده است و هيات انضباطي مراكز اسقاط در اين خصوص با جديت برخورد خواهد كرد .

امامی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود به جای 100 میلیون مترمکعب حدود 140 میلیون مترمکعب گاز از این میدان مشترک تا پایان سال جاری برداشت شود گفت: با موافق وزارت نفت، زمان اجرای فازهای معروف به ۳۵ ماهه پارس جنوبی تمدید شده است.

سجادی گفت: روزانه ١٦ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ٤ در کلانشهرهای تکلیف شده به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توزیع می شود.

متخصصان داخلی در شيراز به دانش فنی طراحی و ساخت تجهيزات اصلی سامانه‌های خنک‌کننده صنايع نفت دست يافتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: هم اکنون مشکلی در تولید و صادرات فراورده های نفتی وجود ندارد برای توسعه میادین مشترک نیاز به تکنولوژی روز دنیا داریم.


رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG، از تشکیل کنسرسیوم مشارکت شرکت‌های مادر تخصصی بهره برداری بخش خصوصی – عمومی در صنعت CNG، خبر داد و گفت: هدف از این کنسرسیوم ایجاد شناخت از وضع موجود جایگاه ها و بهره برداران از جایگاه‌های CNG و تدوین رویه های متحدالشکل و یکسان در نظارت و کنترل واگذاری و بهره برداری از جایگاه ها است.

معاون صنايع و انرژي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت، از اجراي طرح اصلاح كلاس بندي كارت هاي سوخت ناوگان مسافري ديزلي در راستاي توزيع عادلانه سوخت در آينده نزديك خبر داد و گفت: در حال حاضر طبقه بندي مناسبي در كارت هاي سوخت بخش مسافري وجود ندارد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی ترافیک سازمان شهرداری وزارت کشور، از ورود 17 هزار اتوبوس و مینی‌بوس و 140 هزار تاکسی و ون پایه گازسوز بر اساس بند "ق" تبصره 2 قانون بودجه تا پایان سال 96 به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور خبر داد.


قزلباش با بیان اینکه هم‌اکنون در استانداردسازی قطعات و تجهیزات جایگاه‌های سی ان جی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم گفت: بر همین اساس سازمان ملی استاندارد قطعات و تجهیزات خودروهای دوگانه سوز و تأیید نوع خودروها و استانداردسازی جایگاه سی ان جی را برای ارتقای کیفیت آنها در دستور کار خود قرار داده است.

پوررضا با اشاره به اینکه امروزه شاهد سرمایه‌گذاری بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان در این صنعت هستیم اما متأسفانه علی‌رغم رشد سریع اولیه هم‌اکنون شاهد سیر نزولی مصرف سی ان جی و نیز کاهش استقبال صاحبان خودرو از این سوخت هستیم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت از تشکیل کارگروهی برای بررسی سیاست های پیشنهادی همسو با اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهش توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان متمرکز بر صنعت نفت خبر داد.

دومین کنفرانس نقش پژوهش و فناوریهای نوین در مدیریت مواد زائد صنعت نفت در روزهای ١٦ و ١٧ دی ماه با تاکید بر سه بخش پسماند (مواد زائد جامد)، پساب (مواد زائد مایع) و آلاینده های هوا برگزار می شود.

شعری‌مقدم با اشاره به همکاری ایران و آلمان در دولتهای هفتم و هشتم در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی گفت: هم اکنون دو کشور خود را برای همکاری دوباره بلافاصله پس از لغو تحریمها آماده می کنند.

طرح بازسازی و نوسازی مجموعه پمپ‌های تقویت‌کننده فشار (گینارد) کارخانه تزریق آب نصر منطقه سیری در زمان پیش‌بینی شده با موفقیت انجام شد.

گوهری گفت: ٤٠یا ٥٠ پروژه با ارزش ٤٠ میلیارد دلارهمزمان با معرفی قراردادهای جدید نفتی (IPC) در لندن به سرمایه گذاران خارجی معرفی می شود همچنین بر اساس بند "ق" تبصره 2 سال 93 مجوز 100 میلیارد دلاری برای اجرای پروژه‌ها داده شده است.

رئیس اتحادیه صادرکننده فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه قیمت نفت در بازار جهانی بیشتر از یک ماه دوام ندارد گفت: تعیین قیمت 70دلاری نفت در بودجه 94 منطقی است.


بیش از 7.3 میلیارد لیتر نفت کوره از ابتدای امسال تا پایان آبانماه، به کشورهای همسایه صادر شده است.

عملیات اتصال خط سوم به خط دهم سراسری با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران و با همکاری منطقه پنج عملیات انتقال گاز با هدف افزایش ظرفیت انتقال گاز خط دهم سراسری انجام می شود.

پنج تجهيز راهبردي صنعت نفت به همت شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در نمايشگاه تخصصي ساخت تجهيزات صنعت نفت خوزستان، رونمايي شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان گفت: 57 قلم اتصال ابزار دقیق فشار قوی با صرفه جویی 400 میلیون ریال در شرکت پالایش گاز پارسیان داخلی سازی شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درآمد 71 هزار میلیارد تومانی بودجه کشور از محل فروش نفت زمانی محقق می‌شود که برای جبران کسری ارزش 30 دلاری نفت میزان تولیدات کشور افزایش یابد.

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: با نصب تجهیزات جدید امکان افزایش انتقال بنزین و گازوئیل یورو4 از انبار نفت ری به تهران، کرج، قزوین و مشهد مقدس فراهم می‌شود.

مجتمع پتروشیمی بندرامام تا پایان آبان ماه در مجموع بیش از سه میلیون و ٣٨٦ هزار تن محصول متنوع تولید کرده است.

زنگنه گفت: بیش از ٧٠ درصد از منابع مالی وزارت نفت به طرح توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی اختصاص می یابد.

معاون امور مهندسی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران در ٢٦٠ روز امسال، ١١١ میلیارد و ٥٧٠ میلیون متر مکعب به بخشهای خانگی، عمومی، تجاری، صنایع و نیروگاهی تحویل داده است.

دوره آموزشی مدیریت استرس با هدف ارتقای آگاهی کارکنان در مرکز انتقال نفت قزوین برگزار شد.

بیست قطعه برد الکترونیکی بوبین آندرولتاژ بریکرهای جدید در مراکز انتقال نفت اصلی و رسیدوارسال (فرآورده) ساخته شد.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی گفت: با قطع ناگهانی گاز جایگاهها خسارات جبران ناپذیری به این بخش وارد می شود به طوری که شرایط ایمنی جایگاهها زیر سوال می رود و عملا جایگاه داران دچار سردرگمی می شوند.

نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت استان خوزستان با هدف تقویت ساخت داخل و بومی سازی تجهیزات با حضور 215 شرکت و سازنده قطعات و تجهیزات برگزار می شود به طوری در این نمایشگاه 5 کالای اساسی ساخت داخل رونمایی خواهد شد.

دانش فنی ساخت مخزنهای سی ان جی در کشورمان به زودی بطور کامل بومی می شود و در این مسیر سازندگان ایرانی در حال انتقال کامل دانش فنی مورد نیاز هستند.

بهینه سازی و نوسازی ناوگان جاده ای حمل مواد سوختی بوسیله بخش خصوصی،مصداق و الگوی عملی اجرای اصل ٤٤ برای کاهش تصدی گری دولت و تقویت نقش حاکمیتی آن است.

نعمت اللهی گفت: وزارت نفت در راستای حمایت از نمایشگاه بین المللی انرژی کیش، از شرکت ملی نفت خواسته تا کلیه طرح های سرمایه پذیرخود را جهت ارائه به شرکت کنندگان نمایشگاه آماده و ارائه دهند.

مدیر منطقه شمال شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران میزان انتقال محصولات نفتی از این خطوط به صورت سالانه را پنج میلیارد و ۸۰۰میلیون لیتر ذکر کرد و گفت: این حجم از مشتقات نفتی شامل بنزین، بنزین یورو۴، نفت سفید، نفتگاز و سوخت جت با تاسیسات موجود و در طول نزدیک به هزار کیلومتر خطوط لوله به پنج استان منتقل می شوند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: ١٦ طرح پژوهشی در حوزه عملیاتی این شرکت به مرحله تولید آزمایشگاهی رسیده است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت در حال تنظیم بودجه 94 با قیمت نفت 70 دلاری است، ‌گفت: پیش بینی می شود قیمت نفت تا سال 2015 روند افزایشی پیدا نکند بنابراین به منظور جبران کسری بودجه بر اثر کاهش قیمت نفت چند کار باید سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور عملیاتی شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار