26 نفر از 119 بازداشت شده در زندان های متعلق به سیا بطور اشتباهی دستگیر و مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته اند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛ این  پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " جاستین ریموندو " نویسنده و تحلیلگر سیاسی نوشت :  حتی اگر هیچیک از سناتورهای آمریکایی نسبت به گزارش منتشر شده درباره شکنجه ها و بازجویی های سیا واکنش نشان نمی داد باز هم جنجال سازی و فضاحت محتوای 600 صفحه ای این اقدامات در اوج خود قرار داشت . از این گزارش می توان دریافت که :

1/ این سیاست کارآمد و موثر نیست 
از حداقل 119 زندانی ، 39 تن مورد شکنجه قرار گرفتند و همه آنها جز 7 نفر به سخن آمده و اطلاعاتی را عنوان کردند. هیچیک از اطلاعات آنها دارای وجوه قانونی نبوده و سندیت نیز نداشته است . این نشان می دهد که اطلاعات استخراج شده از افرادی به اصطلاح مضنون به تروریسم بوده اند ، بلااستفاده و نادرست است اما مقامات این آژانس این گونه توجیه می کنند که تکنیک های خشونت آمیز بازجویی به منظور دریافت زمان و مکان " تهدید های قریب الوقوع "مانند انفجار احتمالی یک بمب ساعتی در نقطه ای از شهر بوده است . 

2 /  بی گناهان مورد شکنجه قرار می گیرند
بسیاری از حمایت هایی که عموم مردم آمریکا نسبت به برنامه های شکنجه داشتند ناشی از تصور غلطی است که مقامات و رسانه های غربی درباره بازداشت شدگان ایجاد نموده اند . بر اساس این توهم و تصور نادرست همه زندانیان سیا انسان های تروریست و خلافکاری هستند که برنامه ریزی هایی برای آسیب زدن به ایالات متحده _ چه در حال و چه برای آینده _ را در سر داشته اند . 

اما این گزارش نشان می دهد که تنها این افراد توسط سیا بازداشت و شکنجه نمی شدند . 26 نفر از 119 بازداشت شده بطور اشتباهی دستگیر و مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته اند . همچنین دستگیرشدگان ماهها در بازداشت و تحت شکنجه و بازجویی قرار داشتند تا این سازمان مراحل دادگاهی و بررسی صحت و سقم بازداشت و اتهام وی را بررسی نماید . اسناد سیا در زمینه تاریخ و مدت حبس هر یک از بازداشت شدگان دارای نواقص فراوانی است . 

3/ بازجویی ها وحشیانه و بسیار بدتر از آن چیزی است که "سیا" عنوان می کند
برخی از بازجویان نقش گانگسترهای غرب وحشی را با بازداشت شدگان بازی می کنند به شکلی که تنها یک گلوله در اسلحه خود قرار داده و با تنها یک شلیک به سر زندانی ، وی را به قتل برسانند . انواع شکنجه های جنسی علیه تمامی بازداشت شدگان اعمال می شود . این روش ها و تهدید به استفاده از آنها برای استخراج  اطلاعات از زندانیان استفاده می گردید . 

طبیعتا روش های وحشیانه شکنجه گری دیگری نیز در زندان های سیا وجود دارد که در گزارش 600 صفحه ای سنا اشاره ای به آن نشده است . محرومیت از خواب ( به مدت یک هفته ) ، کوبیدن سر و صورت زندانیان به دیوارها ،  سیلی زدن های مستمر به صورت ، حبس در زندان های تنگ با محیطی به اندازه عرض شانه ، ایجاد شرایط توهمی گلوله باران ، غرق کردن ساختگی و دفن توهمی بازداشت شدگان از دیگر روش هایی است که در این زندان ها استفاده می شود . 

بدتر از همه این موارد کلیدی است که دولت آمریکا به سیا ارائه داده تا این سازمان به هر طریقی که دوست دارد به تداوم اهدافو برنامه های خود مشغول شود . نمی توان این مسئله را نادیده گرفت که مامورین سیادر حالی چنین شکنجه ها و بازجویی های غیرقانونی و نامتعارفی را علیه مظنونین _ و نه متهمین _ انجام می دادند که از سوی دولت آمریکا مجوزو اختیار تام برای هر عملیاتی را داشته اند . 



انتهای پیام /

برچسب ها: شکنجه ، آمریکا ، سیا ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۱:۳۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
اقای احمد شهید ایران ناقض حقوق بشر است یا امریکا چرا حرفی نمی زنی
آخرین اخبار