آیت‌الله دری‌نجف آبادی؛

فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها ترویج شود

نماینده ولی فقیه در استان‌مرکزی گفت:فرهنگ اسلامی و دینی در دانشگاه‌ها و در بین نسل جوان ترویج و تبیین شود.

به‌گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی در دیدار با دانشجویان بسیجی در اراک با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه دانشگاه و دانشجویان در رشد و توسعه کشور اظهار داشت: دانشگاهیان و دانشجویان افراد بسیار توانمندی در ارائه ایده‌های نو و جدید هستند که می‌توانند در جامعه به عنوان افرادی ایده پردازاخلاق و اندیشه اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.
 
وی افزود: باید تلاش شود تا از حضور این قشر در جامعه‌ بیشتر استفاده شود و بتوانیم در پاسخگویی به شبهات فرهنگی و فکری که در جامعه وجود دارد از توانمندی و ظرفیت این افراد استفاده شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دشمن در تلاش بوده تا بتواند ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه کمرنگ کند و با این حرکت بتواند در اعتقادات نسل جوان مشکلات و شبهاتی را ایجاد کند.
 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بااشاره به اینکه دانشگاه در توسعه فرهنگی و علمی جامعه نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد گفت: دشمنان اسلام و نظام با ورود هجمه‌های فرهنگی و استفاده از جنگ نرم، افکار و عقاید جوانان به ویژه دانشجویان ایران اسلامی را نشانه گرفته اند که باید تلاش شود تا این مهم خنثی شود.
 
وی افزود: رشد استعدادهای معنوی و اخلاقی جامعه به برکت نظام و جمهوری اسلامی ایران محقق شده و باید تلاش شود تا فرهنگ اسلامی و دینی در دانشگاه‌ها و در بین نسل جوان ترویج و تبیین شود و این مهم در جامعه نهادینه شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: درحال حاضر و در جامعه کنونی هر چیزی که ضامن اقتدار، عزت، معنویت و اخلاق بوده در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و نیز ایثار شهداء به دست آمده که دانشجویان باید در حفظ این گنجینه مهم گام بردارند و تلاش کنند.
 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بااشاره به اینکه دانشگاه سرمنشاء تمام تحولات بوده گفت: بنا به فرموده امام راحل درباره تحول آفرینی دانشگاه به سبب این خصیصه می‌تواند در تمامی بخش‌ها به ویژه سیاست، فرهنگ و اقتصاد ایفاء نقش کند و در رشد و توسعه ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی ،علم و فناوری بسیار تاثیر گذار باشد.
 
وی افزود: در دانشگاه فقط نباید به کسب علم و دانش توجه شود بلکه باید تلاش شود تا بتوانیم نیروهایی را در این بخش تربیت کنیم که بتوانند در راستای هدایتگری و بسترساز زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه گام بردارند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دانشگاه باید بتواند کانون الگوسازی صحیح رفتار اجتماعی، محافظ سنت‌های علمی وفرهنگی جامعه، عامل تعمیق وفاق اجتماعی باشد.
 
حجت‌الاسلام دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دانشگاه در تمامی شئون جامعه نقش دارد گفت: دانشگاه در بهبود کیفیت زندگی مردم، تعالی دهنده سطح تبادل عقاید وتجربیات در درون جامعه دارای اهمیت است.
 
وی افزود: دانشگاه‌ها در حال حاضر با تلاش و مساعدت مسئولان و قشر دانشگاهی جامعه به عنوان مرکزی برای پرورش خلاقیت نسل جوان و رشد اندیشه‌های نو و ارائه برنامه‌ها علمی جدید در حال تلاش است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان‌مرکزی تصریح کرد: دانشجویان باید تلاش کنند تا با داشتن‌ بصیرت‌ و دشمن شناسی همیشه در صحنه باشند و بتوانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کنند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.