50 جلد کتاب با موضوع امام خمینی(ره) در کنگره بین‌المللی چشمه آفتاب با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، در این مراسم در مصلی شهر خمین برگزار شد، 50 جلد کتاب درباره بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با موضوعات خاندان امام(ره) به روایت اصناف و تصاویر، خاندان امام(ره) جلد 2، خمین در گذر تاریخ با موضوع سرآغاز بیداری، جریان‌شناسی، دوران پدر امام(ره)، خمین و اندیشه های سیاسی، اجتماعی، 7 اقلیم و مکان های منتسب به امام(ره) در جهان و مجموعه مقالات ارائه شده در کنگره بین المللی چشمه آفتاب رونمایی شد.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) گفت: جمع آوری و مجموعه آثار امام(ره) در قالب 50 جلد کتاب کاری ارزشمند و قابل تقدیر است که از سوی برگزارکنندگان این کنگره محقق شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توزیع این آثار در دانشگاه های دنیا بیان کرد: باید با بهره گیری از این فرصت مناسب، زمینه معرفی ابعاد مختلف شخصیت امام(ره) در دنیا فراهم می شود.

دری‌نجف‌آبادی از امام خمینی(ره) به عنوان یک عالم ربانی و مفسر برجسته دینی یاد کرد و گفت: دشمنان امام(ره) اگر می‌خواهند امام(ره) را بشناسند باید در مجموعه این آثار به جستجوی ابعاد شخصیتی ایشان بپردازند نه آنکه از دیدگاه منافقان و صهیونیست‌ها شخصیت ایشان را کنکاش کنند.

نماینده ولی فقیه در اراک با اشاره به موفقیت های امام راحل در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، دینی و علمی یادآور شد: امام(ره) الگوی جهان اسلام است و جامعه ای که به دنبال آزاداندیشی و احقاق حق است باید به الگوگیری از این شخصیت والا بپردازد.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: نسل امام(ره) و نوادگان ایشان سرمایه ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستند که تکریم این خانواده باید در دستور کار همه مسئولان و مردم قرار بگیرد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.