تجارت در هفته ای که گذشت

فرصت ویژه جهت سرمایه گذاری در عراق/افزایش 77 درصدی واردات خودرو

افزایش واردات خودرو ،فرصت ویژه جهت سرمایه گذاری در عراق و تسهیلات گمرک به تجار جهت صادرات به عراق از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزایش واردات خودرو ،فرصت ویژه جهت سرمایه گذاری در عراق و تسهیلات گمرک به تجار جهت صادرات به عراق از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

واردات هشت میلیارد دلار کالا از امارات متحده عربی
بر اساس آمار گمرک، در هشت ماهه نخست سال جاری پنج میلیون و 615 هزار و 69 تن کالا به ارزش هشت میلیارد و 270 میلیون و 236 هزار و 846 دلار از امارات متحده امارات به ایران وارد شد و این کشور در صدر صادرکنندگان کالا به ایران قرار گرفت.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین با اشاره به سرمایه‌گذاری این بانک در عراق برای تسهیل در تجارت گفت: 68 درصد سرمایه بانک ایرانی عراقی با عنوان تعاون اقلیمی مربوط به اقتصادنوین است که بالغ بر 150 میلیارد دینار عراقی معادل 120 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه ریاست ما تسهیل صادرات است گفت: این سازمان آمادگی استقرار مراکز کنترل در همه مرزهای قانونی را دارد.

مسئول امور تجارت با عراق در سازمان توسعه تجارت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه صنعتی- معدنی با عراق در 15 مهر 92 گفت: با توجه به اینکه 95 درصد صنایع و معادن عراق نیاز به بازسازی دارند باید از این فرصت مناسب بهره لازم را برد.

مشاور گمرک ایران با اشاره به لزوم تسهیل تجارت در مرزهای غربی به خصوص عراق گفت: گمرک نیز به تبع سیاست‌های دولت مصمم است هزینه تجارت را کاهش دهد و قدرت رقابت کالاهای ایرانی را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

سنجابی با اشاره به لزوم توجه به بازار عراق تأکید کرد: با وجود اینکه ایران با عراق بیش از هزار و 200 کیلومتر مرز مشترک دارد اما تنها 13 درصد از سهم این بازار در اختیار ایران می‌باشد.



بر اساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری 8.8 هزار تن سیگار حاوی توتون به ارزش 69 میلیون دلار به کشور وارد شد.



سفیر ایران در هند با اشاره به اینکه اقتصاد هند و ایران مکمل یکدیگر هستند گفت: این دو کشور در حوزه‌های مختلف رقیب یکدیگر نیستند و در بسیاری زمینه‌ها مکمل یکدیگر می‌باشند که باید از این فرصت جهت مبادلات تجاری استفاده کرد.

صادقی با تاکید بر اینکه مباحث تعرفه ای از موانع مهم بر سر راه تجارت است گفت:ایجاد تعرفه های ترجیحی و تسهیل امور و همچنین تبادل هییت های تجاری در گسترش روابط تجاریایران و هند موثر است.

نائب رئیس اتاق ایران گفت: کاهش قیمت نفت فی النفسه اتفاق منفی نیست بلکه یک فرصت است که از این به بعد بجای پول نفت از تدبیرمان برای پیشتاز شدن استفاده کنیم.

بر اساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری واردات گوشی تلفن همراه از نظر ارزش 79.44 درصد رشد یافت.

بر اساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری 51 میلیون و 245 هزار دلار کالا و در هر روز به طور متوسط 208 هزار دلار کالا از طریق تجارت چمدانی از گمرکات مرزی به کشورهای CISارسال شد.


پیش‌بینی سهم 3 درصدی برای تحقیق و توسعه در بودجه 94
توفیق با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه گفت: در بودجه سال گذشته سهم سه درصدی برای تحقیق و توسعه پیش‌بینی شده بود که متأسفانه در بودجه 93 این رقم حذف شد ولی مجددا در بودجه 94 این سهم برای تحقیق و توسعه پیش‌بینی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سابقه طولانی ارتباط ایران و آلمان گفت: در چند سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان به نصف کاهش یافته و باید تلاش کنیم تا به رقمی بیش از 6 میلیارد دلار در مبادلات تجاری ایران و آلمان دست بیابیم.


بر اساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری 12.9 هزار تن بنزین به ارزش 145.8 میلیون دلار از کشور صادر شد.

بر اساس آمار گمرک، در هشت ماهه نخست سال جاری 64 هزار و 490 خودرو به ارزش یک میلیارد و 294 میلیون و 897 هزار دلار به کشور وارد شد.


بر اساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری واردات گندم از نظر وزنی 86.64 درصد و از نظر ارزشی 64.32 درصد افزایش را نشان میدهد.

شه حامد گفت: حمایتهای صندوق ضمانت صادرات از توسعه صادرات کشور افزایش قابل ملاحظه ای داشته و شاهد رشد 30 درصدی در 8 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل بوده است.


انتهای پیام/









برچسب ها: تجارت ، هفته ، صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار