رئیس جمهور افغانستان هیأتی را مأمور پایان دادن به معضلات و درگیری‎های قومی در ولایت "میدان وردک" نمود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی ولایت میدان وردک افغانستان امروز (دوشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: "محمد اشرف‎غنی" رئیس جمهور این کشور هیئتی را به منظور پایان معضلات میان اقوام «کوچی» و «هزاره» به این ولایت فرستاده است.
 
این هیئت 8 نفره شامل نمایندگان وزارت دفاع، ریاست امنیت ملی و ارگان‎های محلی بوده و اعضای این هیئت در نخستین گام با سرپرست ولایت میدان وردک دیدار کردند.
 
بر اساس این اطلاعیه، قرار است هیئت اعزامی غنی به محل وقوع درگیری‎ها رفته و با ساکنان و همچنین کوچی‎ها دیدار نموده و برای حل معضلات میان این 2 گروه گفت‎وگو کنند.
 
"عبدالمجید خوگیانی" سرپرست ولایت میدان وردک اعلام کرد: شدت درگیری‎ها میان هزاره‎ها و کوچی‎ها در این ولایت نسبت به 3 سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
 
خوگیانی در دیدار با هیئت اعزامی رئیس جمهور افغانستان به این ولایت اعلام کرد با وجود آن که معضلات و درگیری‎ها میان هزاره‎ها و کوچی‎ها کاهش یافته اما با این وجود هنوز هم معضلاتی میان این 2 قوم وجود دارد.
 
اکثر این معضلات در مناطق "بخش اول بهسود" و "بخش دوم بهسود" از 13 سال پیش تا کنون وجود داشته و اصلی‎ترین اختلاف میان اقوام کوچی و هزاره علفزارهای این مناطق است.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.