شعبانی فرد گفت: در حال حاضر این پرو‍‍ژه پیشرفت 15 درصدی داشته است و طبق پیش بینی های صورت گرفته این برنامه تا 4 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،علی اکبر شعبانی فرد سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه نشست امضای تفاهم نامه همکاری احداث نیروگاه ترکیبی 500 مگاواتی در رابطه با پل خلیج فارس گفت:در حال حاضر این پرو‍‍ژه پیشرفت 15 درصدی داشته است و طبق پیش بینی های صورت گرفته این برنامه تا 4 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه بیان کرد:در دولت قبل و دولت یازدهم نزدیک به 150 میلیارد تومان به این پروژه اعتبار مالی اختصاص پیدا کرده که در صورت تامین فاینانس،این پروژه با سرعت بیشتری پیشرفت خواهد داشت.

سرپرست سازمان منطق آزاد قشم در ادامه اظهار کرد:طرح شبکه جامع ارتباطی قشم نزدیک به 92 کیلومتر از بندرعباس به پل و 35 کیلومتر از پل به اسکله کاوه فاصله است البته با درآمدی که در منطقه وجود دارد 8 کیلومتر از بخش پل به اسکله به مناقصه گذاشته خواهد شد. 

شعبانی فرد تصریح کرد:پروژه بعدی اسکله بهمن است که طرح توسعه این اسکله 162 متر طول و طرح توسعه آن  570 متر خواهد بود توسط قرار گاه خاتم انبیا دنبال شود.طول اسکله فاز اول 370 متر،فاز دوم 200 متراست که اعتبار پروژه در فاز اول 55 میلیارد تومان و در فاز دوم 22 میلیارد تومان است.

وی در ادامه به پروژه های دیگر اشاره کرد و گفت:طرح توسعه سالن فرودگاه به 23 هزار و 500 متر است که با توجه به استراتژیک بودن این منطقه برای جذب گردشگر سرمایه گذاری 53 میلیارد تومانی صورت گرفته است و ظرف 24 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید
.
سرپرست سازمان منطق آزاد قشم در پایان خاطر نشان کرد:تکمیل و افتتاح بیمارستان قشم تا یک ماه آینده و سوخت رسانی به کشتی های  منطقه در کنار کشور عمان  نیز از پروژه های در دست اقدام است.


انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری ، مناطق آزاد ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار