نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی و تولید اب شیرین با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری،علی آبادی مدیر عامل مپنا و سلیمانی امیری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی و تولید آب شیرین با سرمایه‌گذاری 400 میلیون یورو قرار است تا ظرف 3 سال و در 3 فاز به بهره‌برداری برسد. در مرحله اول ظرف 24 ماه واحد گازی نیروگاه به بهره‌برداری خواهد رسید و 6 ماه پس از آن بخش بخار نیروگاه و در نهایت قسمت آب شیرین‌کن که آب جزیره قشم را تأمین خواهد کرد به بهره‌برداری خواهد رسید.

اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری در نشست تفاهم نامه همکاری احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی و تولید آب شیرین ضمن تشکر از سرمایه گذاری در قشم گفت:سرمایه گذاری در قشم به صورت زنجیره به هم پیوسته است که باید تمام آنها متناسب با زمان پیشرفت داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد:کشور ما در 5 رشته صنعتی شامل تولید سیمان ،فولاد ،خودرو،پتروشیمی و برق قابلیت صادراتی دارد که خوشبختانه اکثر این صنایع در قشم رو به توسعه است.

عباس علی آبادی رئیس شرکت مپنا در ادامه اظهار داشت:خوشبختانه کشور ما از حیث انرژی اولیه در شرایط خوبی قرار دارد و ما با وجود این شرایط می توانیم مسیر رو به توسعه کشور را طی کنیم.

علی آبادی در ادامه اظهار داشت:سرمایه گذاری این پروژه بالغ بر 400 میلیون یورو است و تمام تجهیزات و کارگران آن 100 درصد ایرانی هستند.

ریس شرکت مپنا در ادامه تصریح کرد:چنانچه صادرات برق از اهداف بلند مدت کشور است باید از هم اکنون بر روی آن سرمایه گذاری کنیم و برای بازار کشورهای افغانستان و پاکستان به فروش برسانیم.در حال حاضر 32 هزار مگاوات از برق استفاده می کنیم در حالی که ظرفیت تولید کشور ما 55 هزار مگاوات است.

شایان ذکر است نیروگاه سیگل ترکیبی 500 مگاواتی و تولید اب شیرین با حضور اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری،علی ابادی مدیر عامل مپنا و سلیمانی امیری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر به امضا رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار