معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تکمیل ظرفیت پایه نهم سال آینده به 50هزار معلم نیاز داریم.

 علی زرافشان معاون آموزش و پرورش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که با توجه به استقرار پایه نهم برای تامین نیروی انسانی این پایه چه تدابیری اندیشیده اید، گفت:‌ بر اساس محاسبات صورت گرفته حدود 50 هزار معلم برای پایه نهم نیاز است که با توجه به کم شدن یک پایه در دوره اول  متوسطه، بخشی از معلمان این دوره آزاد شده و مسئولیت پایه نهم را بر عهده خواهند گرفت.
 
وی با اشاره به این که بخش دیگری از نیروها در دوره‌های تحصیلی دیگری تدریس می‌کردند که با استقرار این پایه به کار خود بازخواهند گشت افزود: با توجه به این که سال آینده پایه اول دوره دوم متوسطه را نخواهیم داشت قسمت دیگری از معلمان برای تکمیل ظرفیت‌ پایه نهم به این پایه منتقل خواهند شد.

زرافشان با بیان این که برآورد اصلی باید از سطح مدرسه آغاز شود که در حال حاضر استان ها در حال انجام این کار هستند، گفت:‌ساماندهی نیروی انسانی به سه عامل جنسیت، رشته و جغرافیای محل خدمت بستگی دارد و این سه عامل در ارائه تصویر واقعی از نیروی انسانی مورد نیاز تاثیر گذار هستند.
 
 
معاون آموزش متوسطه از دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود برای تامین نیروی انسانی سخن گفت و خاطرنشان کرد: ‌در صورت کمبود نیروی انسانی با اتخاذ تدابیری از نیروهای دانشگاه فرهنگیان نیز استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تکمیل ، ظرفیت ، معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار