رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

ابلاغ بخشنامه فعالیت تشکل‌های اسلامی و سیاسی به دانشگاه آزاد

میرزاده گفت: بخشنامه فعالیت تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد فعالیت پژوهشی به دانشگاه‌های آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم روز دانشجو که امروز در دانشگاه آزاد واحد تهران غرب برگزار شد، گفت: بخشنامه فعالیت تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد فعالیت پژوهشی به دانشگاه‌های آزاد ابلاغ شد. بر طبق این بخشنامه محور اصلی در فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان هستند و از همین امروز تسهیلات ویژه‌ای برای تشکل‌های سیاسی و دانشگاهی فراهم شد. 
 
وی افزود: دانشگاه‌های آزاد اسلامی به منظور فراهم آوردن کلیه نیازهای دانشجویان 30 میلیون ریال به تشکل‌های سیاسی این دانشگاه و 600 میلیون ریال به عنوان تنخواه به انجمن‌های اسلامی دانشگاه اعطا کنند. علاوه بر آن در راستای برنامه ملی با موافقت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد در صورت نیاز بیشتر تشکل‌ها و انجمن‌های سیاسی دانشگاه آزاد تأمین اعتبار برای آن‌ها شود. 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وام‌های این دانشگاه عنوان کرد: بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مجوز لازم برای تقسیط 50 درصد شهریه دانشجویان این دانشگاه را اخذ کردند. از مهر 93 تاکنون 240 میلیارد تومان از وام‌های دانشگاه آزاد و 80 میلیارد تومان از وام‌های وزارت علوم به دانشجویان دانشگاه آزاد اعطاء شده است. 
 
میرزاده ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل شرکت‌های دانش بنیان از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می‌کند. در این دانشگاه به دنبال ساخت پارک علم و فناوری و مراکز رشد است. تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به 40 درصد آموزش و پرورش کشور را برعهده دارد. 
 
وی با اشاره به اعلام بخشنامه دانشگاه آزاد در خصوص حجاب و عفاف تصریح کرد: ما نمی‌توانیم با منکر، امر به معروف و نهی از منکر کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه علمی و اسلامی محسوب می‌شود و نمی‌توان با روش‌های پادگانی در این باره اقدام کرد. تصمیمات دانشگاه باید از جنس آکادمیک باشد. 
 
میرزاده خاطرنشان کرد: بیش از 500 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد و این افتخاری برای این دانشگاه محسوب می‌شود. همچنین وابستگی این دانشگاه به شهریه تا سال 96 بیش از 60 درصد نخواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار