معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: با اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در محیط دانشگاه کارها و فعالیت‌های علمی رونق می‌یابد.

قهدریجانی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به  لزوم فعالیت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب فراموش شده در جامعه اظهار داشت: همه ما موظفیم نسبت به احیای این موضوع در جامعه به خصوص در محیط دانشگاه و در قشر دانشگاهی و نسل جوان کمک کنیم و ما به عنوان یک سیستم اجتماعی و مولد فرهنگی باید در خصوص اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهیم.

وی یادآور شد: برنامه ریزی و توجه به مساله عفاف و حجاب در سطح دانشگاه به عنوان یکی از مسائلی که در امر به معروف و نهی از منکر مطرح است و نیز توجه به نقش پر رنگ امر به معروف و نهی از منکر در محیط کار و روابط کارمندان بسیار حائز اهمیت بوده و نقش پررنگ آن در محیط اداری و کار بر هیچکس پوشیده نیست.

قهدریجانی عنوان کرد: بخش عمده ای از زمان کارمندان در طول روز در محیط دانشگاه سپری می شود و کارمندان همانند یک خانواده در کنار هم به زندگی و کار می پردازند که این خود دلیلی است بر اینکه کارمندان نسبت به یکدیگر و نسبت به محیط کار احساس تکلیف و مسئولیت داشته  باشند و بحث امر به معروف یکی از نکات مهم در روابط بین کارمندان این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: رفتار مناسب و احترام متقابل به همکاران و ارباب رجوع، داشتن وجدان کاری، صداقت در رفتار، گفتار و کردار، عدم تجسس در امور شخصی دیگران، حفظ اسرار شغلی، دقت و احتیاط در مصرف بیت المال و جلوگیری از اسراف آن، رعایت پوشش مناسب اداری و ارتقای فرهنگ اقامه نماز اول وقت، پرهیز از اعمالی چون استفاده شخصی از امکانات سازمان، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع از جمله نکات اخلاقی کارمندان به ویژه کارکنان بسیج دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات است.

وی گفت: برنامه ریزی خوبی در سطح دانشگاه و به خصوص در حوزه کارکنان در مقوله امر به معروف تهیه و تدوین شده و به زودی به مرحله اجرا در می آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار