رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با وزیر روابط خارجی مکزیک با بیان اینکه پدیده تروریسم محصول محاسبات غلط استراتژیک آمریکا و هم پیمانان منطقه ای این کشور است، گفت: سیاست‌های ایران تروریسم را در منطقه زمین‌گیر کرده است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در مکزیک به سر می‌برد با "خوزه آنتونیو معاده" وزیر روابط خارجی مکزیک دیدار و در زمینه روابط دوجانبه با مکزیک، آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای  و وضعیت منطقه بحث و تبادل نظر نمود.
 
در این دیدار که جلال کلانتری سفیر جمهوری اسلامی، جوکار نماینده یزد، و حسینی نماینده قصرشیرین نیز حضور داشتند، وزیر امور خارجه مکزیک، گفت: بسیاری از تحولات منطقه امروز با محوریت ایران در حال شکل‌گیری است و عملا جمهوری اسلامی ایران محور تحولات منطقه می‌باشد.
 
وی ضمن ابرازخرسندی ازامضای تفاهم نامه مجالس دو کشور وروند روبه گسترش همکاری‌های ایران و مکزیک و اعلام آمادگی برای توسعه همه جانبه روابط به جمهوری اسلامی ایران، افزود: با خرسندی دعوت برای انجام سفر رسمی به کشورمان را پذیرا می‌باشد.
 
بروجردی نیز در این دیدار ضمن تشریح آخرین تحولات منطقه، گفت: پدیده شوم تروریسم در منطقه محصول محاسبات غلط استراتژیک آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای این کشور است.
 
وی در ادامه با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، افزود:  امروز عملا سیاست‌های ایران اسلامی تروریسم را در منطقه زمین‌گیر کرده است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با صداقت به تعهدات خود در زمینه هسته‌ای عمل نموده که همه طرف‌های مذاکره و نیز سازمان‌های بین‌المللی انرژی اتمی به آن معترف هستند و نیل به تفاهم جامع در گرو پرهیز آمریکا از زیاده‌خواهی در مذاکرات است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار