سناتور جان مک کین خواستار تصویب هر توافقی با ایران در کنگره آمریکا شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، سناتور جان مک کین که به احتمال قوی ماه آینده ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا را به عهده می‌گیرد، در گفتگویی با صدای آمریکا به طرح‌های در دست اقدام سنا اشاره کرد و گفت: لوایحی در دست بررسی است، از جمله در کمیته روابط خارجی، که هرتوافق اتمی با ایران باید از تصویب کنگره بگذرد. 

در این میان، کاخ سفید در پی تمدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ برای مدت هفت ماه دیگر، تلاش‌های خود برای خنثی کردن اقدامات کنگره برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، یا لوایحی که اختیارات رئیس جمهوری را در توقف یا تأخیر اعمال تحریم‌های موجود محدود کنند، را متوقف نکرده است.

وندی شرمن فرد شماره دو وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد آمریکا، و دیوید کوهن معاون وزارت خزانه داری روز پنجشنبه در جلسات پشت درهای بسته با رهبران قانونگذاران از هر دو حزب در سنا و مجلس نمایندگان، کوشیدند آنها را متقاعد کنند از تلاش برای تصویب اقدامات تحریمی خودداری کنند. 

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که هر لایحه تحریمی جدید علیه ایران را در طول مذاکرات، وتو خواهد کرد. طرفداران تحریم در سنا برای لغو وتوی پرزیدنت اوباما به ۶۷ رأی نیاز دارند.

هری رید، رهبر اکثریت فعلی دموکرات سنا، تاکنون جلوی طرح و رأی‌گیری بر روی هر گونه لایحه تحریمی پیشنهادی را گرفته است. میچ مک کانل، رهبر آینده اکثریت جمهوریخواه سنا، پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، هری رید را به دلیل ممانعت از طرح این لوایح مورد انتقاد قرار داده بود.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامدموذن
۱۹:۵۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
گل بود به مك كين نيز آراسته شد
آخرین اخبار