رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور از واردات 6 هزارتن ماهی تیلاپیا از کشورهای چین ، تایلند و کشورهای دیگر به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ دکتر محمد پورکاظمی در بازدید از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان پارس آباد با بیان اینکه این شرکت ازویژگیهای مهمی در پرورش و تولید انواع ماهی گرم آبی و سردآبی دارد افزود : ماهی تیلاپیا یک گونه غیر بومی است که از سال 86 واردات شده واهداف تحقیقاتی با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی کشور انجام و در یک محیط بسته و گلخانه ای درحال پرورش و تحقیقات بر روی این گونه ماهی می باشد.

وی افزود : تاکنون 17 پروژه تحقیقاتی روی این گونه ماهی که از امگا 6 برخودار می باشد انجام شده بطوری که دریک مزرعه بخش خصوصی بافق استان یزد وبا هماهنگی های قبلی با سازمان محیط زیست و دامپزشکی کشور صورت گرفته درحال تحقیق و پرورش می باشد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور گفت: درتحقیقات و تلاشهای مرکز توانسته ایم بیش از 99 درصد این نوع ماهی را با موفقیت به جنس نرتبدیل کنیم بطوری 4 درصد بالاتر از استانداردهای جهانی به این امر دست یافته ایم .

دکتر محمد پورکاظمی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 140 کشور دنیا گونه تیلاپیا را پرورش می دهند و در هرهکتار بیش از 20الی 10 تن این نوع ماهی برداشت می شود افزود : میزان تولید این گونه ماهی درسطح جهان یک میلیون تن بوده وفعلا به بیش از 4میلیون تن رسیده است.

وی از تفاهم نامه ای با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در خصوص همکاری سازمان شیلات با این شرکت عظیم اقتصادی استان اردبیل و کشورمان خبر داد و افزود : شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با توجه به اینکه با کشورهای آذربایجان و ارمنستان هم مرزبوده و از شرایط آب ، خاک و آب و هوای مناسبی برخوردار می باشد می توان به تولید انبوه در زمینه تولیدات آبزی پروری دراین منطقه از لحاظ تولید صادرات و اشتغالزایی داشت.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، واردات ، ماهی ، تیلاپیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
امگا6 این ماهی همش ضرره چون درصد امگا3 کمتری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
حالا تیلاپیا بخوریم شاید مثلش شدیم خوب مقاومه ما هم باید مقاوم بشیم ولی هر نوع ماهی و پرنده و میوه و... برای مردم همون منطقه ای خوبه که توش زندگی میکنن نه جاهای دیگه