مدیرکل پزشک قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت ماهه گذشته در آذربایجان‌شرقی 74 نفر براثر سوءمصرف موادمخدر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،بهرام صمدی‌راد افزود: از 74 نفر یاد شده چهار نفر معادل پنج درصد کل فوت‌شدگان ناشی از مصرف مواد مخدر زن بوده است.

وی، درباره مقایسه تعداد کشته‌شدگان امسال و سال گذشته اظهار کرد: مرگ و میر ناشی از سوء‌مصرف مواد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 10 درصدی داشته چرا که در مدت یاد شده سال گذشته 67 نفر با علت مصرف جان خود را از دست داده‌اند.

صمدی‌راد، تلفات ناشی از سوء‌مصرف مواد در آبانماه امسال را نیز 16 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد کشته‌شدگان ناشی از سوءمصرف موادمخدر در آبان سال گذشته 10 نفر ثبت شده که حکایت از رشد 6 نفری این عدد را دارد.

این مقام ارشد استان در پزشک قانونی یادآور شد: سال گذشته 95 نفر که دو نفر از آنها زن بودند براثر سوءمصرف مواد جان خود را در استان از دست داده‌اند.

سال گذشته دو هزار و 957 نفر در کشور قربانی استفاده از مواد مخدر شده‌اند که این رقم در مقایسه با 10 سال قبل سیر نزولی بیش از یک‌هزار نفری داشته چرا که در سال 83 مرگ 4 هزار و 6 نفر با علت سوءمصرف مواد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تبریز ، مخدر ، مرگ ، اعتیار ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.