روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرد که اعضای غربی پشیمان گروه تروریستی داعش توانایی بازگشت به کشورهایشان را ندارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت فاش کرد اعضای پشیمان گروه تروریستی داعش از کشورهای غربی، توانایی بازگشت به کشورهایشان را ندارند. 

 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بسیاری از شهروندان غربی که به عضویت داعش درآمدند پس از مشخص شدن ماهیت این گروه پشیمان هستند، اما نمی توانند به کشورهایشان بازگردند. 

ایندیپندنت نوشت: بسیاری از این اعضای داعش از ترس روبرو شدن با حکم اعدام به همکاری با آن ادامه می دهند و نگران محاکمه شدن در صورت بازگشت به کشورهایشان هستند. 

این روزنامه تاکید کرد بعضی از جوانان فرانسوی که به عضویت داعش درآمده بودند از خانواده ها و وکلای خود خواستند زمینه بازگشت به کشورشان را فراهم کنند. 

ایندیپندنت افزود: آشکار شدن واقعیت گروه داعش برای بسیاری از این افراد باعث سرخوردگی آنها شده است. این افراد به شدت از درگیریهای داخلی گروه های مخالف در سوریه ناراضی هستند. این شهروندان فرانسوی از دولت این کشور خواستند از بازداشت آنها خودداری کنند. 

روزنامه فرانسوی" لیبراسیون" ماه گذشته فاش کرده بود باندهای سازماندهی شده ای در این کشور برای اعزام تروریست به سوریه وجود دارد. 

لیبراسیون تاکید کرد بیش از 1100 شهروند فرانسوی تاکنون به عضویت گروه های تروریستی در سوریه و عراق درآمده اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار