پیشنهاد جدید کمیته پزشکی فیفا برای مدیریت تکان مغزی در بازی فوتبال

کمیته پزشکی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا از پیشنهاد پروتکل جدید برای مدیریت تکان مغزی که دربازی، برخی از فوتبالیست ها با آن مواجه می شود،خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در فینال جام جهانی 2014 بازیکن آلمان کریستوف کرامر دچار concussion (تکان مغزی) شد.کمیته پزشکی فیفا پس از انجام تحقیقات متعدد ، پیشنهاداتی را جهت مدیریت تکان مغزی تحت برنامه SCAT3 ( ارزیابی پزشکی تکان مغزی ناشی از ضربات سر ) مطرح کرد اما حوادث اخیر در رقابتهای جام جهانی نشان داد که پزشکان تیمها باید نقش پررنگ تری در مدیریت صحیح این نوع حوادث داشته باشند.

 زهره هراتیان، عضو کمیته پزشکیAFC   در اینباره گفت: بر این اساس پروتکل پیشنهادی که از سوی کمیته پزشکی فیفامطرح شده است، در صورت بروز concussion (تکان مغزی)،  داور به مدت 3 دقیقه بازی را نگاه می دارد و به پزشک تیم اجازه می دهد تا ارزیابیهای مربوطه در زمین بازی انجام شود.

وی گفت: داور به بازیکن دچار ضربه به سر تنها زمانی اجازه بازگشت به زمین را می دهد که پزشک تیم تشخیص دهد.یعنی تصمیم نهایی با پزشک تیم خواهد بود. در واقع طبق تصمیات گرفته شده در آخرین جلسه کمیته پزشکی AFC ، کلیه اعضا کادر پزشکی ، فنی ، مربیان ، داوران و بازیکنان باید تحت آموزش علایم مربوط به تکان مغزی و مدیریت آن قرار گیرند.

عضو کمیته پزشکیAFC  در پایان گفت: این پروپوزال به کمیته اجرایی فیفا جهت تایید نهایی ارسال شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: فیفا ، تکان ، مغزی ، پیشنهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار