سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان گفت: به غیر از الکسیس والرا رودریگوئز سایر نفرات اعزامی به مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی جوان و کم تجربه هستند.

جمشید خیرآبادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص نخستین دوره مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی اظهار داشت: اقدام بسیار خوبی از سوی فدراسیون کشتی صورت گرفته و مطمئن هستم علاقه مندان به کشتی شاهد رقابتهای جذاب و دیدنی از سوی قهرمانان و عنوانداران کشتی فرنگی خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آذربایجان با تیم جوانی را راهی این مسابقات کرده است گفت: اول این که از آنجایی که ما دستمان در پستوانه ها خالی است مجبور هستیم به جوان تر ها هم میدان بدهیم تا آنها با رویارویی با کشتی گیران عنواندار تجربه لازم را برای میادین مهم در آینده کسب کنند به همین منظور با توجه به حضور قهرمانان نامدار کشتی در لیگ جهانی این فرصت فراهم شده است،دوم این که ما با 3 فرنگی کار راهی فرانسه می شویم تا یک رقابت تیم به تیم را به با این کشور انجام دهیم.

وی افزود: رقابت بین المللی کشتی در فرانسه در 3 وزن آزاد،3 وزن فرنگی و3 وزن بانوان انجام می شود و ما در اوزان59، 66 و 85 نماینده خواهیم داشت.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک 2012 با اشاره به مسابقات قهرمانی کشور در آذربایجان تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل عدم حضور تیم قدرتمند در مسابقات لیگ جهانی رقابت های کشتی قهرمانی کشور آذربایجان است که 13 دسامبر برگزار خواهد شد چرا که از دل این رقابت های نفرات منتخب برای حضور در جام جهانی تهران انتخاب خواهند شد و حضور همه فرنگی کاران واجد الشرایط در این میدان الزانی است.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: برای حضور پر قدرت در مسابقات جام جهانی تهران برنامه داریم و با همه وجود تلاش می کنیم در بالاترین سکوی این رقابت ها قرار بگیریم.

نخستین دوره رقابت های لیگ جهانی کشتی فرنگی روزهای 13 و 14 آذرماه در شهر آبادان استان خوزستان برگزار می شود.

اسامی تیم آذربایجان جهت شرکت در این رقابت ها به شرح زیر است:

59 کیلوگرم: ابراهیم نوراله یف (قهرمان جهان و اروپا 2014 جوانان در وزن 50 کیلوگرم)
66 کیلوگرم: تورال اومایف
66 کیلوگرم: روشن تقی اف
71 کیلوگرم: حاجی مراد باغمانوف
75 کیلوگرم: سامران نصیب اف
80 کیلوگرم: التون وزیرزاده
85 کیلوگرم: تورال داش دمیراف
98 کیلوگرم: اورخان نورایف (قهرمان جوانان جهان 2014)
98 کیلوگرم: علی حسن اف
130 کیلوگرم: الکسیس والرا رودریگوئز (دارنده چند مدال طلا، نقره و برنز جهان و نفر سوم المپیک در رشته کشتی آزاد)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار