دکتر صداقت گفت: با راه اندازی نظام مراقبت ایدز در کشورمان آنقدر موفق عمل کردیم که در دنیا بی‌نظیریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر عباس صداقت رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت امروز ۱۰ آذر در حاشیه روز جهانی ایدز در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازی نظام مراقبت ایدز در کشورمان آنقدر موفق عمل کردیم که در دنیا بی‌نظیریم. باید توجه داشت که الگوی انتقال ایدز در کشور تغییر پیدا کرده که ما این موضوع را از اواخر دهه ۸۰ پیش بینی کردیم. 

وی به برنامه چهارم استراتژیک کنترل و پیشگیری ایدز اشاره و افزود: این برنامه در آموزش و پیشگیری از ایدز، انتقال ایدز از مادر به نوزاد، کاهش کنترل مصرف کنندگان مواد مخدر و لوازم مشترک تاکید دارد. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه الگوی انتقال ایدز تغییر پیدا کرده در حال حاضر برای مواد محرک و روان گردان برنامه کاهش آسیب نداریم چرا که درمان آن پیچیده است. 

صداقت اظهار داشت: باید برای آموزش در کشور سرمایه گذاری کنیم و آموزش و پرورش هم در این زمینه پای کار بیاید، شهرداری با ما همکاری‌های خوبی داشته اما انتظار داریم که هلال احمر سکوت خود را بشکند و با این همه پتانسیل جوانی که دارد برای پیشگیری و آموزش پای کار بیاید. 

وی خاطر نشان کرد: این ماموریت برای همه است و وزارت بهداشت وظیفه درمان را بر عهده دارد بنابراین برای موفقیت در کاهش و آموزش انتظار داریم که سایر سازمان‌ها با وزارت بهداشت هم صدا شوند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.