کارشناس اداره سلامت منطقه 5 از برگزاری روز جهانی مبارزه با ایدز در سطح خانه‌های سلامت این منطقه خبر داد.

زهرا شیرزادی کارشناس اداره سلامت منطقه 5 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این مطلب گفت:‌کلمه ایدز مخفف بیماری نشانگان نقص اکتسابی است. ایدز بیماری است که توسط یک ویروس به نام HIV منتقل می‌شود این ویروس با ورود به بدن، باعث تخریب سلول‌های دفاعی بدن انسانی شده و به تدریج قدرت ایمنی بدن را کم می‌کنند  و از زمان عفونت اولیه با ویروس اچ آی وی تا بروز بیماری ایدز چند سال طول می‌کشد.
کارشناس اداره سلامت منطقه 5 افزود: در سطح خانه‌های سلامت کلاس‌های آموزشی، کارگاه و برنامه مشاوره برگزار می‌شود.
 
شیرزادی ادامه داد:‌برپایی 2 کارگاه ویژه اداره  سلامت منطقه با مشارکت اداره آسیب‌های اجتماعی که از تاریخ 10تا 11آذر از صبح تا ظهر در پایانه‌های مسافر بری آزادی و متروی صادقیه برگزار می‌شود و از دیگر فعالیت‌های اداره سلامت منطقه 5 است.
 
وی بیان کرد: در این راستا توزیع بروشور و ارائه مشاوره بر اساس نظریه روان شناس اطلاع رسانی می‌شود و بنرهای پرتاپی و پوستر مبارزه با ایدز در سطح منطقه نصب می‌شود.
 
کارشناس اداره سلامت منطقه 5 خاطر نشان کرد: گفتنی است 10آذر ماه روز جهانی مبارزه با ایدز نامگذاری شده است و این روز درسراسر جهان گرامی داشته می‌شود و اهمیت این روز در  این است که با عموم مردم یادآوری می‌شویم که HIV از بین نرفته است هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روز ، جهانی ، ایدز ، خانه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.