دکتر علی‌اصغر پیوندی گفت: تا قبل از افتتاح مرکز آزمایشگاهی تخصصی برای تشخیص موارد HIV مثبت، سازمان انتقال خون، وظیفه انجام آزمایشات تشخیص را برعهده داشت.

دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص افتتاح مرکز آزمایشگاهی تخصصی تشخیص HIV گفت: وزارت بهداشت برای تشخیص و درمان سریع‌تر موارد ابتلا به ایدز یکسری مراکزی را در کشور افتتاح می‌کند که در این مراکز بتوان موارد ابتلا را به راحتی آزمایش و تشخیص داد.

دکتر پیوندی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به علت وسعت افراد تحت پوشش درمانی‌اش و همچنین دانشگاه علوم پزشکی ایران به دلیل وسعت کاری‌اش، در مرکزی بودند که از طرف وزارت بهداشت، در تهران انتخاب شدند. ضمن این که 9 مرکز هم از سراسر کشور انتخاب شده‌اند که در مجموع 11 مرکز آزمایشگاه تشخیص و درمان ایدز در کل کشور است.

وی افزود: این مراکز علاوه بر تشخیص موارد ابتلا به ایدز، روند درمان را هم دنبال می‌کند،‌ یعنی بیماری که مبتلا به ایدز است، اگر درمان مناسب و به موقعی را داشته باشد، در این مرکز، مشخص می‌شود و کمک زیادی به پیشگیری و درمان صحیح ایدز در کشور انجام می‌دهد.

دکتر پیوندی گفت: انجام آزمایشات و طی کردن مراحل درمان در این آزمایشگاه‌ها رایگان است، ضمن این که دسترسی به داروها بهتر خواهد بود.




انتهای پیام/
برچسب ها: ایدز ، آزمایشگاه ، خون ، آموزش ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار