رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از 90 درصد جابجایی بار و مسافر در کشور زمینی محور است و کمتر از 10 درصد جابجایی‌ها به صورت هوایی ،ریلی و دریایی انجام می‌شود.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا در مراسم انعقاد تفاهم نامه پلیس راهور با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به منظور اجرای سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: بدون شک سامانه نظارت و پایش هوشمند ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور نقطه عطفی  در افزایش انضباط و ایمنی به ویژه در سیستم حمل و نقل عمومی بار و مسافر است.
 
وی در ادامه افزود: بیش از 90 درصد جابجایی بار و مسافر درکشور زمینی محور است و کمتر از 10 درصد جابجایی‌ها به صورت هوایی، دریایی، ریلی است.
 
مومنی با اشاره به اینکه کشور ما بسیار پهناور است، بیان داشت: مساحت حدود 30 کشور اروپایی برابر با وسعت کشور ماست واین در حالی است که مردم به آسانی از جنوب به شمال کشور سفر می‌کنند که این برابر مسافت طی شده در چندین کشور اروپایی است.
 
وی اظهار داشت: وسعت کشور افزایش تعداد سفرها و افزایش تعداد خودروها که در سال 84 ، 4 میلیون بوده است و در حال حاضر به 16 میلیون رسیده است نشان می‌دهد که ما باید برای افزایش ایمنی ازشیوه‌ها نوین استفاده کنیم چراکه کنترل دستی دیگر پاسخگو نیست.
 
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه دو نوع کنترل برای افزایش ایمنی وجود دارد یادآور شد:‌یک نوع کنترل بیرونی است به عبارت دیگر دوربین‌هایی که به صورت هوشمند در سطح جاده‌ها نصب می کنیم از این نوع کنترل است و از این طریق رانندگان کنترل می‌شوند.
 
وی کنترل درونی را دومین نوع کنترل برشمرد و افزود: کنترل درونی یعنی سامانه‌هایی که در داخل خودرو نصب می‌شود و در طول شبانه روز خودرو کنترل می‌شود.
 
مومنی ادامه داد: تمام خودروهای حمل و نقل عمومی بار و مسافر شامل سیاست کنترل درونی هستند و در تمام ساعات شبانه روز چه پلیس باشد و چه نباشد و چه سیستم کنترل بیرونی وجود داشته باشد و یا وجود نداشته باشد این ناوگان توسط کنترل درونی نظارت می‌شود.
 
وی تاکید کرد: از 15 میلیون خودرویی که در مسیر اصفهان به شیراز تردد می‌کنند حدود 30 هزار خودرو دچار تخلف می‌شوند این در حالی است که بیش از این 9 درصد خودروهای عمومی تخلف داشتند و در حال حاضر این عدد به 0.2 درصد رسیده است که این موضوع از نتایج کنترل بیرونی است.
 
مومنی با اشاره به اینکه مجلس کلیه بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی را ملزم به درمان مصدومین حوادث رانندگی کرده است عنوان داشت حدود 50 درصد کشته ها بعد از انتقال از سرصحنه فوت می کنند که اگر این اتفاق در حوزه درمان بیفتد عدد 50 درصد می‌تواند به نرم جهانی برسد.
 
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه موضوع آمد و شد یک دغدغه است خاطر نشان کرد: همه مولفه‌های اخیر باید به میدان بیایند که یکی از قویترین این مولفه‌ها کنترل های هوشمند است که آثار آن طی دو سال آینده محقق می‌شود و از نتایج آن علاوه بر  افزایش  انضباط و ایمنی در جاده‌ها است همچنین کاهش زمان سفر،‌کاهش و کنترل سوخت از دیگر پیامدهای آن است.

*افزایش انضباط و ایمنی با نصب سامانه هوشمند در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای/ گام بعدی نصب سامانه در خودروهای سواری

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با نصب سامانه هوشمند در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای شاهد افزایش انضباط و ایمنی در سطح جاده‌ها خواهیم بود.

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پلیس راهور ناجا و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به منظور اجرای سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل ونقل جاده‌ای کشور در جمع خبرنگاران گفت: به طور کلی دو نوع کنترل درونی وبیرونی برای افزایش نظارت بر خودروها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کنترل بیرونی همان نصب دوربین و تجهیزات به منظور افزایش نظارت است بیان داشت: این نوع کنترل هوشمند برای تمامی خودروهاست.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین اظهار داشت: در تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امروز امضا شد کنترل درونی که همان سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل ونقل جاده‌ای است در این مرحله برای حمل با و مسافر است و در گام بعدی این سامانه بر روی خودروهای سواری نیز نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نصب این سامانه افزایش انضباط و ایمنی را در پی دارد ادامه داد: حدود دو سال زمان برای به ثمر رسیدن این سامانه پیش بینی شده است  و تمام پهنه ایران را در بر می‌گیرد.

سردار مومنی در خصوص اینکه احتمال دستکاری در این سامانه وجود دارد خاطر نشان کرد: کمیته فنی متشکل از پلیس راهور و راهداری برای جلوگیری از دستکاری این سامانه توسط رانندگان متخلف تشکیل شده است و در صورت بروز این تخلفات با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسافر ، کاهش ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار