به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،، بهرهمندی سریع و آسان از کالاها و خدمات از دغدغههای اصلی مردم است. وبسایتهای مختلف برای فروش انواع و اقسام محصولات برای پاسخگویی به این دغدغه شکل گرفتهاند و این امر یکی از جنبههای کارآفرینی مجازی محسوب میشود.
بر اساس این گزارش، علیرضا امیدوار، عضو هیأت مدیره کانون کارآفرینان ایران در خصوص کارآفرینی مجازی معتقد است: کارآفرینی مجازی حوزهای از کارآفرینی است که در دنیا به شدت رو به رشد است و حدود سه سال است که در ایران هم توانسته جایگاه خود را پیدا کند.
این گزارش میافزاید: کسب و کارهای اینترنتی در ایران قدمت طولانی؟ ندارد و شکستها در این حوزه 10 برابر موفقیتها است به طوری که از 10 هزار فروشگاه اینترنتی که در ایران فعال هستند، تنها تعداد کمی از آنها فروش خوبی دارند.
گفتنی است موانع مختلفی بر سر راه این نوع کارآفرینی در کشور ما وجود دارد که با شناسایی این محدودیتها و موانع که تا حدودی به دولت و تا حدودی نیز به کمبود افراد متخصص برمیگردد میتوان به رونق آن در کشور کمک کرد.
انتهای پیام/