وزیر اطلاعات اسرائیل اعلام کرد که از نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و گروه1+5 راضی است و از گفتگوهای بین تل آویو و واشنگتن درباره مذاکرات هسته ای تهران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"یووال اشتاینیتز"، وزیر اطلاعات و امور راهبردی  رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه "دی ولت" آلمان درباره تمدید 7 ماهه مذاکرات اتمی  ایران اعلام کرد : ما در چنین شرایطی از شادی نمی رقصیم. ما بسیار نگران این مسئله بودیم که یک توافق بد مورد مذاکره قرار گیرد. یک قرارداد بد مورد مذاکره بود. ما با اینکه نفوذ بسیار محدودی روی وقایع داشتیم اما تلاش خود را کردیم. اما ما از نتیجه راضی هستیم.

وی درباره گفتگوهای بین رژیم صهیونیستی و مذاکره ‌کنندگان غربی  با ایران نیز گفت : گفتگوهای بسیار فشرده و عمیقی بین ما و بخصوص با آمریکا وجود دارد. من البته باید بگویم که در تاریخچه مناسبات دو جانبه هرگز چنین گفتگوهای پر بار، فشرده و تنگاتنگی درباره یک مسئله مانند برنامه اتمی ایران وجود نداشته است. این به مفهوم این نیست که اختلاف نظرهایی همچنان وجود نخواهد داشت.

وی  همچنین جهان اسرائیل و جهان عرب را دارای منافع مشترک در منطقه دانسته و مدعی شد که  تهران امروزه بزرگترین صادرکننده "ترور " در دنیا است.

اشتاینیتز در ادامه  همه گزینه های این رژیم در قبال ایران را روی میز دانستهو اعلام کرد : البته طبیعتا برای ما خیلی بهتر است که یک توافق جامعی به دست آید که همه مسائل را تنظیم کرده و برنامه اتمی ایران را تعطیل کند. اما در صورت انجام نگرفتن چنین توافقی خوب است که برنامه اتمی ایران حداقل متوقف شده و تهران دیگر نتواند هیچ اورانیومی را غنی سازی کند. همچنین اگر تحریم ها علیه این کشور هم همچنان باقی بماند از  این یک نتیجه رضایت بخش است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار