رئیس آزمایشگاهای مرجع سلامت سازمان غذا و دارو هشدار داد

دوئل زندگی و مرگ با مصرف داروهای ماهوار‌ه‌ای/ ترکیبات نامشخصی که قادر به تشخیص نیستیم

دکتر رستگار با بیان این که سازمان غذا و دارو این داروها را به هیچ عنوان تائید نمی‌کند، گفت: برخی از ترکیبات موجود در این مکمل‌ها قابل تشخیص نیست چرا که نیاز به دستگاهای پیشرفته‌ای دارد که ما این دستگاهها را نداریم.

دکتر رستگار رئیس آزمایشگاهای مرجع سلامت سازمان غذا و دارو در گفتگو خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که تبیلغات داروهای ماهواره‌ای  روز به روز افزایش می‌یابد، گفت: سازمان غذا و دارو این داروها را به هیچ عنوان تائید نمی‌کند چرا که  فردی که با پیک دارو را درب منزل متقاضی تحویل میدهد در قبال این داروها پاسخگو نیست و در صورت هر گونه عوارض خود خریدار مسئول است.

وی ادامه داد: ما هر روز با این نمونه داروها برای بررسی ترکیبات آنها سروکار داریم .که ازمایشات ما بی کیفیت بودن مواد موجود در این مکمل‌ها و حتی مواد مخدر را در این داروها تاکید کرده است و حتی برخی از ترکیبات موجود در این مکمل‌ها قابل تشخیص نیست چرا که نیاز به دستگاهای پیشرفته ای دارد که ما این دستگاهها را نداریم. ما گزارشاتی داشتیم که فرد در اثر مصرف این داروها جان خود را از دست داده‌ است که بعد از بررسی‌ها مشخص شده که در داروی مصرفی ماده‌ه‌ای وجود داشته که فرد به آنه حساسیت داشته و همین امر منجر به فوت او شده است.

رستگار با تاکید بر این که معضل اصلی ما در حوزه دارو داروهای قاچاق و عرضه دارو در سطح غیر قانونی است، عنوان کرد: راهکار اصلی کاهش مصرف داروهای قاچاق مثل ماهواره‌ای ارتقای آگاهی مردم است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار