تبلیغات گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای صرفا جنبه تجاری داشته و فاقد مواد موثره گیاهی برای درمان هستند.

سید جمال سعید واقفی عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انواع داروهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند نه تنها دارای ماده موثره گیاهی نیستند بلکه حاوی مواد شیمیایی دارای عارضه هستند.
 
وی با بیان اینکه مصرف این نوع داروها بویژه مکمل‌های ضدچاقی در فرد ایجا وابستگی می‌کند افزود: تنها دارو و مکملی مورد تایید جامعه پزشکی است که در داخل کشور ساخته شده و مورد  تایید وزارت بهداشت و درمان باشد و اغلب داروهای ماهواره‌ای مبنای و پشتوانه علمی برای مصرف ندارند.
 
وی با اشاره به اینکه نحوه تولید این داروها نامعلوم است خاطرنشان کرد: این داروها در مراکز مخفی و بدون نظارت پزشک داروساز ساخته شده و ترکیبات آنها دارای ماده موثره جهت درمان بیماری یا سایر اثربخشی‌ها در بدن نیست.
 
به گفته واقفی مصرف داروهای تبلیغی در شبکه‌های ماهواره‌ای اثرات زیان‌باری بروی سلامت به جای می‌گذارند؛ بنابراین نباید مبالغ هنگفتی برای تهیه آنها پرداخت نمود و بهتر است برای درمان بیماری به پزشک مراجعه نموده و از داروخانه‌ها که تنها مرجع رسمی فروش دارو در کشور هستند اقلام دارویی مورد نیاز را تهیه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار