وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن اطلاع رسانی و ارائه هشدار به هموطنان گرامی، مسئولیتی را در قبال عوارض ناشی از تهیه و مصرف خودسرانه این فرآورده‌ها برعهده نخواهد گرفت.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم، ضمن افزایش تماس‌های تلفنی با مرکز ملی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص مصرف داروهای تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند از آنجا که مواردی از بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از مصرف برخی از داروهای کاهش وزن از جمله فرآورده HERBAL SLIMMING گزارش شده است، توجه هموطنان و خانواده‌های گرامی را به این نکته جلب می‌نماید: 
تهیه دارو تنها باید از طریق سیستم دارویی کشور اعم از داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها صورت گیرد و حتی پزشک معالج هم مجاز به فروش دارو یا فرآورده‌های دارویی در مطب نمی‌باشد. 

از آنجا که نظارت وزارت بهداشت بر داروهای ارائه شده از طریق داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها به واسطه کنترل دائمی شرکت‌های تولید کننده، وارد کننده و شرکت‌های پخش دارو صورت می‌گیرد، شهروندان بدون نگرانی مجاز می‌باشند داروی مورد نیاز خود را از طرق ذکر شده تهیه و مصرف نمایند. 

از آنجا که فروش و تبلیغ داروهای تبلیغ شده از طریق ماهواره صرفاً جنبه سودجویی دارد، اغلب با ادعای دارا بودن مجوز وزارت بهداشت، مصرف کنندگان را ترغیب به تهیه و مصرف، فرآورده‌های خود می‌نمایند. 

لازم به یادآوری است که کلیه نقل و انتقالات و روش فروش این فرآورده‌ها از طریق تماس تلفنی و ارسال با پیک صورت می‌گیرد و این خود گواه بدون پشتوانه بودن و عدم صحت اطلاعات ارائه شده می‌باشد. 

بار دیگر تاکید می‌شود وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن اطلاع رسانی و ارائه هشدار به هموطنان گرامی، مسئولیتی را در قبال عوارض ناشی از تهیه و مصرف خودسرانه این فرآورده‌ها برعهده نخواهد گرفت و از خانواده‌های محترم درخواست می‌شود خود را به عنوان یک طعمه در دام این گونه تبلیغات که متاسفانه با سلامت جان آن‌ها مرتبط است، گرفتار ننمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار