با توجه به شیوع تبلیغ داروهای ماهواره‌ای و حتی داروهای غیر موثر داخلی در برخی از رسانه‌ها، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر آن شدند، طرح مبارزه با مبلغان این دارو‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

عبدالرحمن رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع تبلیغات داروهای ماهواره‌ای و داروهای تقلبی داخلی در رسانه‌ها، مجلات و برخی روزنامه‌ها بر آن شدیم که طرح مبارزه با مبلغان این داروهای تقلبی را در کمیسیون عنوان کنیم. 

وی گفت: این دارو‌ها علیرغم اینکه ظاهری جذاب دارند، به هیچ عنوان از پایه علمی برخوردار نبوده و اثر گذاری آنها نامشخص است و گا‌ها مضراند و در لوای تبلیغات دروغین به عنوان دارو جا زده می‌شوند. 

وی تصریح کرد: تاکنون با تبلیغات این داروها و مبلغان آن هیچ اقدام بازدارنده‌ای صورت نگرفته است و حتی جان چندین نفر از هم وطنان نیز در اثر مصرف این دارو‌ها از بین رفته است. 

وی افزود: این طرح یک فوریتی به مبارزه و برخورد با مبلغان داروهای تقلبی و دروغین می‌پردازد و ضمن پرداختن به جزئیات آن، شامل برخورد نقدی و جریمه نقدی و زندان برای سودجویان به جلوگیری همیشگی از فعالیت کاری این افراد اشاره دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار