با نزديک شدن به نشست مهم روز پنجشنبه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و گمانه‌زنی‌ها در مورد مقاصد اعضای اين سازمان، بهای نفت دوشنبه در بازار نيويورک کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از نيويورک، بهاي هربشکه نفت وست تگزاس اينترمدييت ( نفت پايه آمريکا ) براي تحويل در ژانويه با 73 سنت کاهش به 75 دلار و 78 سنت در هربشکه رسيد.

همچنين بهاي نفت برنت نيز براي تحويل در همان موعد با 68 سنت کاهش به 79 دلار و 68 سنت در هربشکه رسيد.

بارت ميلک از موسسه تي دي سکيوريتي که تحولات بازار نفت را پيگيري و  تحليل ها را در اين مورد ارائه مي کند، گفت: «با توجه به گمانه زني ها در مورد تصميم احتمالي اوپک در نشست 27 نوامبر، بازار در طول روز بين سود و زيان در نوسان بود.»

دوازده عضو اوپک در وين تشکيل جلسه مي دهند و قرار است به ويژه در خصوص  توليد خود که  از پايان سال 2011  سي  ميليون بشکه در روز تعيين شده است ،گفتگو کنند.

به گفته کريستوفر دمبيک از تحليلگران بازار ، « احتمال کمي وجود دارد که اوپک در کاهش چشم اندازهاي توليد عميقا بازنگري کند. حداکثر کاهش نماديني در سطح پنج تا ده درصد براي آرام کردن اعضاي اوپک مانند ونزوئلا و الجزاير که براي افزايش قيمت هاي نفت تلاش مي کنند ، پيش بيني مي شود.»

قيمت هاي نفت از اواسط ژوئن به سبب عرضه جهاني فراوان درصد کاهش يافته است و تحليلگران بازار از کاهش توليد حمايت مي کنند که اين مسئله به گفته آنان مي تواند روند کاهش قيمت هاي نفت را متوقف کند.

در هفته هاي اخير کشورهاي عضو اوپک نشان دادند ظاهرا درخصوص مقاصد خود اختلاف نظر دارند. برخي آشکارا خواستار کاهش توليد هستند در حالي که برخي ديگر مانند عربستان سعودي نگران از دست دادن سهم خود از بازارند.

ميلک تصريح کرد صحبت هاي اخير وزير نفت عربستان در اين مورد که اين اولين باري نيست که بازار مازاد عرضه را شاهد است، نشان مي دهد نبايد در انتظار کاهش معنادار بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهای نفت ، امریکا ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار