"مایکل لدین"، گفت آمریکا در مذاکرات امتیازهای بسیار زیادی به ایرانی ها داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک، مشاور سابق وزارت امور خارجه آمریکا، وزارت دفاع و شورای امنیت ملی آمریکا در دوره ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش اعلام کرد: آنها (ایرانی ها) در واقع هر چیزی که خواسته اند از ما گرفته اند، بدون اینکه در ازای آن به ما چیزی بدهند.

مشاور سابق دولت بوش گفت این واقعیت که آمریکا به مذاکرات با ایران در شش سال گذشته تحت ریاست جمهوری باراک اوباما ادامه داده است، نشانه ضعف است. 

لدین گفت اوباما هر کاری که ایران بخواهد، انجام خواهد داد، و ایرانی ها می‌توانند بدون توافق بر سر برنامه هسته ای خود، تحریم ها را لغو کنند.
 
مذاکرات ایران و گروه پنج به علاوه یک دوشنبه  بدون دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته ای ایران در وین پایان یافت. کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای ایران گفت طرف های شرکت کننده بر سر  تمدید مذاکرات تا سی ام ژوئن توافق کردند. 

اشتون دیروز پس از دهمین دور مذاکرات هسته ای در وین گفت گروه پنج به علاوه یک و ایران باید کارهای بیشتری برای دستیابی به توافق فراگیر در خصوص برنامه هسته ای ایران انجام دهند. 

اشتون گفت اعضای پنج به علاوه یک و ایران مسیر قابل اعتمادی برای دستیابی به توافق فراگیر پیش رو دارند. 

وی تصریح کرد: ما همچنان اطمینان داریم که با توجه به پیشرفت های حاصل شده، و بر اساس ایده های جدیدی که در حال بررسی است، مسیر قابل اعتماد و معتبری برای دستیابی به توافقی فراگیری وجود دارد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیروز گفت مذاکرات پیشرفت واقعی و عمده داشت. وی گفت محمدجواد ظریف، همتای ایرانی اش در مذاکرات حسن نیت داشته است.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار