معاون بازآموزی دانشکده پرستاری شهید بهشتی عنوان کرد

کمبود تجهیزات استاندارد انتقال بیماران بدحال در بیمارستان‌های کشور

دکتر ایلخانی گفت: نقل و انتقال بیماران در بیمارستان، بخشی از کار بالینی است که نیاز به بعضی وسایل و امکانات ویژه دارد. در دنیا مرسوم‌ترین وسیله انتقال بیماران هوسیت (hoist) است که متاسفانه در ایران کاربردی ندارد.

دکتر مهناز ایلخانی دکترای خدمات بالینی و معاون باز آموزی دانشکده پرستاری شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انواع هوسیت که گاهی تحت عنوان لیفتراک بیمارستانی از آن یاد می‌شود وجود دارد که کاربری بعضی از اینها برای بیماران بد حالی است که هیچ قدرت و توانی برای جابجایی بطور ارادی ندارند، که این دستگاه مثل یک رباط، کار جابجایی بیمار از تخت به مبل یا هر جای دیگر را با دقت و امنیت بالا انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: نوعی از هوسیت وجود دارد و برای جابجایی بیمارانی که توان حرکت دستها را دارند ولی پاها مشکل دارد، استفاده می‌شود و بطور کلی وسائل متعددی برای انتقال بیماران وجود دارد که هم ارزان قیمت است و هم می‌توان داخل کشور آنها را تولید کرد ولی تنها بعضی شرکت‌ها و مراکز بیمارستانی خصوصی بطور محدود از این وسیله جابجایی بیمار استفاده می‌کنند و قانونی برای استفاده از این وسیله در کل بیمارستانهای کشور وجود ندارد.

دکتر ایلخانی گفت: استفاده از وسایل انتقال و جابجایی بیماران علاوه براینکه ضامن امنیت در جایجایی بیماران است در حفظ سلامت کادر پرستار و بهیار هم بسیار موثر است. ضمن اینکه طبق قانون انجمن ملی پرستاری انگلستان، حمل و جابجایی بیمار با استفاده از نیروی انسانی پرستاری یا بهیاری ممنوع است و امیدواریم  در بحث تجهیزات پزشکی بیمارستانها، این موضوع هم مورد بررسی بیشتری قرار گیرد و دیگر شاهد جابجایی بیماران بد حال در بیمارستانها باملحفه نباشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار