وزیر بهداشت عنوان کرد

هر نوع مقاومت در بیمارستان‌ها را گزارش کنید / مدیریت‌ها در وزارت بهداشت نیاز به بازنگری دارد

هاشمی با بیان اینکه در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها کمیته‌های دارویی و تجهیزات پزشکی مستقر هستند گفت: باید کلیه خریدهای دارویی و تجهیزات پزشکی بر اساس این کمیته‌ها انجام شود و در صورت هر نوع مقاومتی کمیته‌ها موظف‌اند، گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، امروز 28 آبان در همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به حوزه غذا گفت: در مورد حوزه غذا کارهای خوبی انجام شده است اما این کارها موسمی و گذرا بوده، بنابراین باید یک ساختار مناسب را در این حوزه در کشور ایجاد کنیم و در حوزه نظارت از مشارکت مردم هم استفاده کنیم. 
 
وی با بیان این که در حوزه غذا مشکلات زیادی وجود دارد و در طول سال‌های گذشته این مشکلات مضاعف شده، افزود: سازوکارهایی که در اختیار وزارت بهداشت برای نظارت و مأموریت‌هایی که بر عهده ما گذاشته شده است، کافی نیست، بنابراین باید امکانات ما افزایش یابد. 
 
هاشمی ادامه داد: کمیته‌هایی برای مصرف دارو و تجهیزات در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها در راستای طرح تحول تشکیل شده‌اند که وظیفه دارند در این حوزه نظارت کامل را داشته باشند. در واقع باید خرید دارو و تجهیزات در بیمارستان‌ها بر اساس این کمیته‌ها انجام شود و اگر کمیته‌ها با مواردی از مقاومت روبرو بودند حتماً آن را گزارش کنند تا ما با آن‌ها برخورد کنیم. چرا که گاهی اوقات برخی از افرادی که در بیمارستان‌ها به این شکل مقاومت می‌کنند، ممکن است در ادامه راه، به ما آسیب بزنند. بنابراین باید یکی از اولویت‌های مهم این کمیته‌ها پیشگیری از تقاضاهای القایی باشد. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت بهداشت تمام کارهایش به صورت شفاف بوده به خصوص در حوزه قیمت‌گذاری دارو که امسال با کاهش 25 درصدی داروهای وارداتی روبرو بوده‌ایم. بنابراین این مسیر باید با شفافیت بیشتر حرکت کند. 
 
وزیر بهداشت اظهار داشت: یکی از برنامه‌های غذا و دارو ایجاد پورتال دارویی است که امیدواریم با تکمیل این پورتال کلیه واردات توزیع و مصرف دارو در کشور ساماندهی و نظارت شود. البته مطمئن هستم که اگر عقب‌ماندگی‌هایی که سازمان غذا و دارو در حوزه آی تی دارد، رفع شود، وضع بهتر خواهد شد. 
 
هاشمی با بیان اینکه ما باید نسبت به تولیدات داخل حساس باشیم و نظارت‌ها را تقویت کنیم، افزود: آزمایشگاه‌ها نیز باید به روز شوند و در صورت هرگونه تخلف برخوردهای مناسب صورت گیرد. 
 
هاشمی با تأکید بر این که ما در وزارت بهداشت مشکلات زیادی داریم، اظهار داشت: مدیریت‌های ما در حوزه وزارت بهداشت نیاز به بازنگری دارد. کم‌توجهی به حضور بخش خصوصی در ارائه خدمات بهداشتی در کشور مایه تأسف است. بایستی از حضور این بخش به نحوی که به مردم آسیبی ایجاد نشود و هزینه‌های مردم افزایش پیدا نکند، استفاده کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسلامى
۱۳:۱۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۳
اقاى دكتر در اهواز مدير موفق بيمارستان اريا را بعنوان كارمند ادارى در اورزانس منصوب كردهاند در حاليكه وضعيت بيمارستانهاى اهواز را همه مى دانند.